Ana içeriğe atla

Özel Gereksinimli Bireylere Kavram Öğretimi



Güzeller güzeli bir hafta başladı. Hepimize huzur, bereket ve mutluluk getirecek bir hafta olacak gibi duruyor şimdiden, ne dersiniz?!
Bu hafta, okullar açılmış ve dersler başlamışken ve maalesef özel gereksinimli çocuklarımızın sınıflarına özel eğitim alan mezunu öğretmenler dışındaki öğretmenler yerleştirilmişken acilen değinilmesi gereken bir konuya değinmek istedim. Sizden gelen sorulara yönelik yazılarım devam edecek, orası ayrı.
...
Özel gereksinimli çocuklarımıza dünyayı algılamaları ve öğrenmeyi öğrenmeleri için ilk yapılması gereken şey dünyadaki nesneleri ve kavramları ayırt etmelerini, fark etmelerini, isimlendirmelerini sağlamaktır. Bu nedenle yeni tanı alan ya da henüz değerlendirdiğiniz çocuğunuzda, ilk bakmanız gereken şey öğrenmeye hazırlık becerileridir. Eğer bir okula kayıt yaptırdıysanız ve değerlendirme alınırken size hiç öğrenmeye hazırlık becerilerinden bahsedilmediyse, ortada kocaman bir soru işareti var demektir. Bu soru işareti olmasın diye bu yazıyı yazıyorum.
...
Öğrenmeye hazırlık becerileri hakkında bir yazı yazmıştım daha önce. Yazıma buradan ulaşabilirsiniz. Öğrenmeye hazırlık becerileri çocuğunuzu öğrenmeye hazırlar. Bu becerilerin içinde eşleme becerileri de vardır. Eşleme becerileri hakkında ayrı ayrı ve ayrıntılı yazılarım da var. Onları da okumanız için bağlantılar yazının içinde olacak.

Öncelikle çocuğumuza nesnelerin üç boyutlu olduğu algısını vermemiz gerekli. Bu da nesne-nesne eşleme becerisi ile olacaktır. Bu beceriyi çalıştığınızda çocuğunuz nesneleri algılayabilir durumda olacaktır.
Üç boyut algısının ardından nesnelerin bir de ikinci boyutta göründüğü algısını vermek için nesne ile nesne resmi eşleme çalışılması gerekmektedir. Burada çocuğumuza "Gördüğün bütün nesnelerin bir de resimleri var." demiş oluyoruz. Böylece çocuğumuzu, kitaplardan öğrenmeye hazırlamış oluyoruz.  Bu basamaktan sonra da resim-resim eşleme becerisini çalışarak çocuğumuza iki boyut algısını tamamen veriyoruz. Bildiğimiz eşleme kartları işte bu basamakta devreye giriyor. Artık kitaplarla, resimlerle çalışmalara başlayabiliriz.

Tabi bu esnada, nesne-nesne eşleme becerisi edinildikten sonra nesne ayırt etme ile alıcı ve ifade edici dil becerileri desteklenmelidir. Resim-resim eşleme becerisinden sonra da nesne resmi ayırt etme becerisi çalışılmalı ve desteklenmelidir.

Resim resim eşleme becerisinin ardından renk eşleme becerisi çalışılarak çocuklarımıza öncelikle "renk" kavramı öğretilmelidir. Renk eşleme çalışılan çocuklar ilerleyen dönemde mavinin bir renk, kırmızının bir renk olduğunu öğrendikleri için daha kalıcı ve işlevsel öğrenme sağlarlar. Renk eşleme becerisinden sonra renk kavramları çalışılmalıdır.

Daha sonra şekil eşleme becerileri çalışılmalıdır. Burada da çocuğumuza nesnelerin şekilleri olduğu algısı verilmelidir ve böylece ilerleyen dönemde öğrenilen yeni kavramların temelleri atılmış olmalıdır. Şekil eşleme becerisinin ardından da şekil kavramları çalışılabilir.
Şekil kavramlarının ardından önce eşleme sonra kavrama basamaklarına dikkat ederek büyük, küçük, kalın, ince gibi kavramları yine belirli bir hiyerarşi çerçevesinde çalışmanız gerekmektedir. Böylelikle bütün kavramlar bittiğinde dünyayı algılayan, çoğu kavramı bilen ve konuşarak kullanan bir çocuğunuz olacaktır. Biraz emek, biraz organizasyon ve bolca bilimsel bilgi!

Minik püf noktalarında sıra:
  1. Her kavramın edinim-kalıcılık-genelleme basamağından sonra, önceki kavramlarla birlikte değerlendirmesini almak kafa karışıklığını gidermek için iyi bir adımdır. Örneğin; çocuğunuz önce kırmızıyı sonra maviyi öğrendi. Maviden sonra kırmızı ve maviyi birlikte değerlendirmekte fayda vardır. Böylece kırmızı-mavi ayrımı da çalışılır. Sarı kavramından sonra da kırmızı, mavi ve sarı birlikte değerlendirilmelidir. Kalıcılık böylelikle sağlanmış olacaktır.
  2. Kavram öğretimi ile dil becerileri paralel gitmelidir. Çünkü kavram, beyinde şemalar oluştururken dil girdisi ve çıktısı artacaktır. Desteklendiği takdirde daha kalıcı ve işlevsel bir konuşma ortaya çıkacaktır.
  3. Burada önemli olan her bir becerinin/kavramın öğreniminden sonra kalıcılık ve genelleme oturumlarının da alınmasıdır. En az üç oturum (yani üç ayrı derste) çocuğunuz bu kavramı/beceriyi öğrendiğini size göstermelidir. Ardından da başka bir öğretmen/başka bir materyal/ başka bir sınıf/ başka bir yönerge ile genelleme basamağı da en az üç oturum çalışılmalıdır. Bu konu hakkında bir yazım daha var; buradan okuyabilirsiniz.
  4. Her bir beceri için ayrı ayrı kutular yapmak, ayrı materyal setleri oluşturmak eğitiminizin kalitesini arttıran bir unsurdur. Benim sınıfımda her bir kavram ve eşleme basamağı için ayrı bir kavram kutusu vardır. Sık sık yenilerini yapıp öğretmen arkadaşlarıma hediye ederim, bence en güzel hediye.
  5. Bütün bu becerilerin basamaklarını ezberlemek zor olabilir. Uyguladıkça ve mantığı zihninizde oturdukça pratikliğiniz, uygulama kalite ve hızınız artar. Bu nedenle çalışmakta olduğunuz kavramların basamaklarını sınıfınızın duvarına asabilirsiniz.
  6. Evde anne ve babaların, öğretmenlerinin okulda çalıştığı bu becerileri, evlerinde oyunla çalışmaları ve desteklemeleri gerekmekte. Ben sıklıkla eve şöyle ödev veriyorum: "Biz bugün içeride kavramının ikinci basamağını çalıştık. Resimler üzerinden, evde kitap okurken, çaktırmadan "içeride" kelimesini duymasını sağlayın. Bu hafta buna yoğunlaşalım ama çaktırmadan.". Bu, bence ev için yeterli bir ödev.
  7. Sayfanın başındaki benim el yazımla yazdığım basamaklandırmayı kendi sınıfınıza asarsanız daha kolay öğrenmiş olursunuz.

Özel eğitim birbiri üzerine yığılarak devam eden, organizasyon ve deneyim gerektiren, incelikli bir alandır. Şimdi bence daha net anlaşıldı.
Kavram öğretimi hakkında ayrıntılı bilgi almak, soru sormak ve fikir vermek için iletişim yollarımın hepsi sayfanın en üstünde yazıyor.
Sevgilerimle.


Güzeller güzeli bir hafta başladı. Hepimize huzur, bereket ve mutluluk getirecek bir hafta olacak gibi duruyor şimdiden, ne dersiniz?!
Bu hafta, okullar açılmış ve dersler başlamışken ve maalesef özel gereksinimli çocuklarımızın sınıflarına özel eğitim alan mezunu öğretmenler dışındaki öğretmenler yerleştirilmişken acilen değinilmesi gereken bir konuya değinmek istedim. Sizden gelen sorulara yönelik yazılarım devam edecek, orası ayrı.
...
Özel gereksinimli çocuklarımıza dünyayı algılamaları ve öğrenmeyi öğrenmeleri için ilk yapılması gereken şey dünyadaki nesneleri ve kavramları ayırt etmelerini, fark etmelerini, isimlendirmelerini sağlamaktır. Bu nedenle yeni tanı alan ya da henüz değerlendirdiğiniz çocuğunuzda, ilk bakmanız gereken şey öğrenmeye hazırlık becerileridir. Eğer bir okula kayıt yaptırdıysanız ve değerlendirme alınırken size hiç öğrenmeye hazırlık becerilerinden bahsedilmediyse, ortada kocaman bir soru işareti var demektir. Bu soru işareti olmasın diye bu yazıyı yazıyorum.
...
Öğrenmeye hazırlık becerileri hakkında bir yazı yazmıştım daha önce. Yazıma buradan ulaşabilirsiniz. Öğrenmeye hazırlık becerileri çocuğunuzu öğrenmeye hazırlar. Bu becerilerin içinde eşleme becerileri de vardır. Eşleme becerileri hakkında ayrı ayrı ve ayrıntılı yazılarım da var. Onları da okumanız için bağlantılar yazının içinde olacak.

Öncelikle çocuğumuza nesnelerin üç boyutlu olduğu algısını vermemiz gerekli. Bu da nesne-nesne eşleme becerisi ile olacaktır. Bu beceriyi çalıştığınızda çocuğunuz nesneleri algılayabilir durumda olacaktır.
Üç boyut algısının ardından nesnelerin bir de ikinci boyutta göründüğü algısını vermek için nesne ile nesne resmi eşleme çalışılması gerekmektedir. Burada çocuğumuza "Gördüğün bütün nesnelerin bir de resimleri var." demiş oluyoruz. Böylece çocuğumuzu, kitaplardan öğrenmeye hazırlamış oluyoruz.  Bu basamaktan sonra da resim-resim eşleme becerisini çalışarak çocuğumuza iki boyut algısını tamamen veriyoruz. Bildiğimiz eşleme kartları işte bu basamakta devreye giriyor. Artık kitaplarla, resimlerle çalışmalara başlayabiliriz.

Tabi bu esnada, nesne-nesne eşleme becerisi edinildikten sonra nesne ayırt etme ile alıcı ve ifade edici dil becerileri desteklenmelidir. Resim-resim eşleme becerisinden sonra da nesne resmi ayırt etme becerisi çalışılmalı ve desteklenmelidir.

Resim resim eşleme becerisinin ardından renk eşleme becerisi çalışılarak çocuklarımıza öncelikle "renk" kavramı öğretilmelidir. Renk eşleme çalışılan çocuklar ilerleyen dönemde mavinin bir renk, kırmızının bir renk olduğunu öğrendikleri için daha kalıcı ve işlevsel öğrenme sağlarlar. Renk eşleme becerisinden sonra renk kavramları çalışılmalıdır.

Daha sonra şekil eşleme becerileri çalışılmalıdır. Burada da çocuğumuza nesnelerin şekilleri olduğu algısı verilmelidir ve böylece ilerleyen dönemde öğrenilen yeni kavramların temelleri atılmış olmalıdır. Şekil eşleme becerisinin ardından da şekil kavramları çalışılabilir.
Şekil kavramlarının ardından önce eşleme sonra kavrama basamaklarına dikkat ederek büyük, küçük, kalın, ince gibi kavramları yine belirli bir hiyerarşi çerçevesinde çalışmanız gerekmektedir. Böylelikle bütün kavramlar bittiğinde dünyayı algılayan, çoğu kavramı bilen ve konuşarak kullanan bir çocuğunuz olacaktır. Biraz emek, biraz organizasyon ve bolca bilimsel bilgi!

Minik püf noktalarında sıra:
  1. Her kavramın edinim-kalıcılık-genelleme basamağından sonra, önceki kavramlarla birlikte değerlendirmesini almak kafa karışıklığını gidermek için iyi bir adımdır. Örneğin; çocuğunuz önce kırmızıyı sonra maviyi öğrendi. Maviden sonra kırmızı ve maviyi birlikte değerlendirmekte fayda vardır. Böylece kırmızı-mavi ayrımı da çalışılır. Sarı kavramından sonra da kırmızı, mavi ve sarı birlikte değerlendirilmelidir. Kalıcılık böylelikle sağlanmış olacaktır.
  2. Kavram öğretimi ile dil becerileri paralel gitmelidir. Çünkü kavram, beyinde şemalar oluştururken dil girdisi ve çıktısı artacaktır. Desteklendiği takdirde daha kalıcı ve işlevsel bir konuşma ortaya çıkacaktır.
  3. Burada önemli olan her bir becerinin/kavramın öğreniminden sonra kalıcılık ve genelleme oturumlarının da alınmasıdır. En az üç oturum (yani üç ayrı derste) çocuğunuz bu kavramı/beceriyi öğrendiğini size göstermelidir. Ardından da başka bir öğretmen/başka bir materyal/ başka bir sınıf/ başka bir yönerge ile genelleme basamağı da en az üç oturum çalışılmalıdır. Bu konu hakkında bir yazım daha var; buradan okuyabilirsiniz.
  4. Her bir beceri için ayrı ayrı kutular yapmak, ayrı materyal setleri oluşturmak eğitiminizin kalitesini arttıran bir unsurdur. Benim sınıfımda her bir kavram ve eşleme basamağı için ayrı bir kavram kutusu vardır. Sık sık yenilerini yapıp öğretmen arkadaşlarıma hediye ederim, bence en güzel hediye.
  5. Bütün bu becerilerin basamaklarını ezberlemek zor olabilir. Uyguladıkça ve mantığı zihninizde oturdukça pratikliğiniz, uygulama kalite ve hızınız artar. Bu nedenle çalışmakta olduğunuz kavramların basamaklarını sınıfınızın duvarına asabilirsiniz.
  6. Evde anne ve babaların, öğretmenlerinin okulda çalıştığı bu becerileri, evlerinde oyunla çalışmaları ve desteklemeleri gerekmekte. Ben sıklıkla eve şöyle ödev veriyorum: "Biz bugün içeride kavramının ikinci basamağını çalıştık. Resimler üzerinden, evde kitap okurken, çaktırmadan "içeride" kelimesini duymasını sağlayın. Bu hafta buna yoğunlaşalım ama çaktırmadan.". Bu, bence ev için yeterli bir ödev.
  7. Sayfanın başındaki benim el yazımla yazdığım basamaklandırmayı kendi sınıfınıza asarsanız daha kolay öğrenmiş olursunuz.

Özel eğitim birbiri üzerine yığılarak devam eden, organizasyon ve deneyim gerektiren, incelikli bir alandır. Şimdi bence daha net anlaşıldı.
Kavram öğretimi hakkında ayrıntılı bilgi almak, soru sormak ve fikir vermek için iletişim yollarımın hepsi sayfanın en üstünde yazıyor.
Sevgilerimle.


Güzeller güzeli bir hafta başladı. Hepimize huzur, bereket ve mutluluk getirecek bir hafta olacak gibi duruyor şimdiden, ne dersiniz?!
Bu hafta, okullar açılmış ve dersler başlamışken ve maalesef özel gereksinimli çocuklarımızın sınıflarına özel eğitim alan mezunu öğretmenler dışındaki öğretmenler yerleştirilmişken acilen değinilmesi gereken bir konuya değinmek istedim. Sizden gelen sorulara yönelik yazılarım devam edecek, orası ayrı.
...
Özel gereksinimli çocuklarımıza dünyayı algılamaları ve öğrenmeyi öğrenmeleri için ilk yapılması gereken şey dünyadaki nesneleri ve kavramları ayırt etmelerini, fark etmelerini, isimlendirmelerini sağlamaktır. Bu nedenle yeni tanı alan ya da henüz değerlendirdiğiniz çocuğunuzda, ilk bakmanız gereken şey öğrenmeye hazırlık becerileridir. Eğer bir okula kayıt yaptırdıysanız ve değerlendirme alınırken size hiç öğrenmeye hazırlık becerilerinden bahsedilmediyse, ortada kocaman bir soru işareti var demektir. Bu soru işareti olmasın diye bu yazıyı yazıyorum.
...
Öğrenmeye hazırlık becerileri hakkında bir yazı yazmıştım daha önce. Yazıma buradan ulaşabilirsiniz. Öğrenmeye hazırlık becerileri çocuğunuzu öğrenmeye hazırlar. Bu becerilerin içinde eşleme becerileri de vardır. Eşleme becerileri hakkında ayrı ayrı ve ayrıntılı yazılarım da var. Onları da okumanız için bağlantılar yazının içinde olacak.

Öncelikle çocuğumuza nesnelerin üç boyutlu olduğu algısını vermemiz gerekli. Bu da nesne-nesne eşleme becerisi ile olacaktır. Bu beceriyi çalıştığınızda çocuğunuz nesneleri algılayabilir durumda olacaktır.
Üç boyut algısının ardından nesnelerin bir de ikinci boyutta göründüğü algısını vermek için nesne ile nesne resmi eşleme çalışılması gerekmektedir. Burada çocuğumuza "Gördüğün bütün nesnelerin bir de resimleri var." demiş oluyoruz. Böylece çocuğumuzu, kitaplardan öğrenmeye hazırlamış oluyoruz.  Bu basamaktan sonra da resim-resim eşleme becerisini çalışarak çocuğumuza iki boyut algısını tamamen veriyoruz. Bildiğimiz eşleme kartları işte bu basamakta devreye giriyor. Artık kitaplarla, resimlerle çalışmalara başlayabiliriz.

Tabi bu esnada, nesne-nesne eşleme becerisi edinildikten sonra nesne ayırt etme ile alıcı ve ifade edici dil becerileri desteklenmelidir. Resim-resim eşleme becerisinden sonra da nesne resmi ayırt etme becerisi çalışılmalı ve desteklenmelidir.

Resim resim eşleme becerisinin ardından renk eşleme becerisi çalışılarak çocuklarımıza öncelikle "renk" kavramı öğretilmelidir. Renk eşleme çalışılan çocuklar ilerleyen dönemde mavinin bir renk, kırmızının bir renk olduğunu öğrendikleri için daha kalıcı ve işlevsel öğrenme sağlarlar. Renk eşleme becerisinden sonra renk kavramları çalışılmalıdır.

Daha sonra şekil eşleme becerileri çalışılmalıdır. Burada da çocuğumuza nesnelerin şekilleri olduğu algısı verilmelidir ve böylece ilerleyen dönemde öğrenilen yeni kavramların temelleri atılmış olmalıdır. Şekil eşleme becerisinin ardından da şekil kavramları çalışılabilir.
Şekil kavramlarının ardından önce eşleme sonra kavrama basamaklarına dikkat ederek büyük, küçük, kalın, ince gibi kavramları yine belirli bir hiyerarşi çerçevesinde çalışmanız gerekmektedir. Böylelikle bütün kavramlar bittiğinde dünyayı algılayan, çoğu kavramı bilen ve konuşarak kullanan bir çocuğunuz olacaktır. Biraz emek, biraz organizasyon ve bolca bilimsel bilgi!

Minik püf noktalarında sıra:
  1. Her kavramın edinim-kalıcılık-genelleme basamağından sonra, önceki kavramlarla birlikte değerlendirmesini almak kafa karışıklığını gidermek için iyi bir adımdır. Örneğin; çocuğunuz önce kırmızıyı sonra maviyi öğrendi. Maviden sonra kırmızı ve maviyi birlikte değerlendirmekte fayda vardır. Böylece kırmızı-mavi ayrımı da çalışılır. Sarı kavramından sonra da kırmızı, mavi ve sarı birlikte değerlendirilmelidir. Kalıcılık böylelikle sağlanmış olacaktır.
  2. Kavram öğretimi ile dil becerileri paralel gitmelidir. Çünkü kavram, beyinde şemalar oluştururken dil girdisi ve çıktısı artacaktır. Desteklendiği takdirde daha kalıcı ve işlevsel bir konuşma ortaya çıkacaktır.
  3. Burada önemli olan her bir becerinin/kavramın öğreniminden sonra kalıcılık ve genelleme oturumlarının da alınmasıdır. En az üç oturum (yani üç ayrı derste) çocuğunuz bu kavramı/beceriyi öğrendiğini size göstermelidir. Ardından da başka bir öğretmen/başka bir materyal/ başka bir sınıf/ başka bir yönerge ile genelleme basamağı da en az üç oturum çalışılmalıdır. Bu konu hakkında bir yazım daha var; buradan okuyabilirsiniz.
  4. Her bir beceri için ayrı ayrı kutular yapmak, ayrı materyal setleri oluşturmak eğitiminizin kalitesini arttıran bir unsurdur. Benim sınıfımda her bir kavram ve eşleme basamağı için ayrı bir kavram kutusu vardır. Sık sık yenilerini yapıp öğretmen arkadaşlarıma hediye ederim, bence en güzel hediye.
  5. Bütün bu becerilerin basamaklarını ezberlemek zor olabilir. Uyguladıkça ve mantığı zihninizde oturdukça pratikliğiniz, uygulama kalite ve hızınız artar. Bu nedenle çalışmakta olduğunuz kavramların basamaklarını sınıfınızın duvarına asabilirsiniz.
  6. Evde anne ve babaların, öğretmenlerinin okulda çalıştığı bu becerileri, evlerinde oyunla çalışmaları ve desteklemeleri gerekmekte. Ben sıklıkla eve şöyle ödev veriyorum: "Biz bugün içeride kavramının ikinci basamağını çalıştık. Resimler üzerinden, evde kitap okurken, çaktırmadan "içeride" kelimesini duymasını sağlayın. Bu hafta buna yoğunlaşalım ama çaktırmadan.". Bu, bence ev için yeterli bir ödev.
  7. Sayfanın başındaki benim el yazımla yazdığım basamaklandırmayı kendi sınıfınıza asarsanız daha kolay öğrenmiş olursunuz.

Özel eğitim birbiri üzerine yığılarak devam eden, organizasyon ve deneyim gerektiren, incelikli bir alandır. Şimdi bence daha net anlaşıldı.
Kavram öğretimi hakkında ayrıntılı bilgi almak, soru sormak ve fikir vermek için iletişim yollarımın hepsi sayfanın en üstünde yazıyor.
Sevgilerimle.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava ...

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmı...

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?   ...