Ana içeriğe atla

Yaratıcı Drama (Dengeli Ve Düzenli Beslenme)


Tema: Dengeli ve düzenli beslenme
Kazanımlar:
*Büyümek ve sağlıklı olmak için beslenmesin önemini açıklar.
*Neden dengeli ve düzenli beslenmesi gerektiğini bilir.
*Dengeli ve düzenli beslenen bir kişi ile beslenmeyen bir kişinin gelişim düzeylerinin arasındaki farkları kavrar.
*Düzenli beslenme alışkanlığı edinir.
Kullanılacak Araç – Gereç: Balon, müzik, “Pazar Yeri” öyküsü için materyal
  ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
          *Müzik eşliğinde öğretmenin verdiği komutlara göre öğrenciler hareketler yaparlar. Örneğin; inekten süt sağma, bahçeye gidip salata için malzeme toplama, ağaçtan limon toplama, çilek bahçesinde gezinme ve birkaç çilek toplayıp yeme, domates toplama, üzüm bağında gezinme ve üzüm salkımı koparıp arkadaşıyla beraber yeme, kiraz bahçelerinde gezinme ve ağacın dallarına uzanarak kiraz toplama ve yemek vb.

1) Balon Patlatma
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğrencilere ikişer tane balon ve bu balonları ayak bileklerine bağlamak için 2 tane ip verilir. Öğrenciler balonları ayaklarına bağlarlar. Öğrenci hem kendi balonlarını korumaya hem de diğerlerinin balonlarını patlatmaya çalışır. 2 balonu da patlayan öğrenci oyundan çıkar. Öğrenciler kalabalık ise oyun gruplar halinde oynatılabilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen aşağıdaki hikayeyi gruplara dağıtır. Gruplar hikayeyi okurlar ve canlandırmaları için çalışırlar. Canlandırmasını yapacak gruptan bir kişi hikayeyi okurken diğerleri hikayeye göre canlandırmayı yapar.
“Ekim ayının ilk günleriydi. Pazar yerinin en güzel sergisi bizimdi.Tüm nar arkadaşlarım kıpkırmızıydı. Bütün narlar bir gün önce dallardaydık. Bugün Pazar yerine geldik. Yanımızda sarı elma, sonraki sergide ise sulu portakal ile küçük mandalina dizilmişlerdi. Az ileride tombul domates ile tatlı biberin neşesine diyecek yoktu. En uçta da pazara yeni gelen uzun pırasa ile beyaz karnabahar duruyordu. Öbür yanımda ise tanıdık olmayan bazı arkadaşlar gördüm. Onlar çok yalnız duruyorlardı.
- Arkadaşım merhaba! Bizim pazara hoş geldin! Seni pazarda ilk kez görüyorum. Adın nedir?
- Benim adım ananas. Senin adın nedir?
- Benim adım da kıpkırmızı nar. Ananas kardeş bana kendini tanıtır mısın ?
- Nar kardeş! Ben sıcak ülkelerde yetiştirilirim. Bitkimin boyu yerden bir metre kadar yüksekliktedir. Yapraklarım ince ve uzun olur. Yıllarca yaşar ve meyve veririm. Buraya da çok uzun bir yolculuktan sonra getirildim. Bana pazardaki arkadaşlarını tanıtır mısın?
-Elbette. Bak bunlar sarı elma, sulu portakal ve küçük mandalina. Bu arkadaşlar kışın yetişir. Onlarda ülkemizin sıcak bölgelerinde büyürler.
Sulu portakal da selam verdi:
- iyi günler ananas kardeş!
Sonra birlikte sebzelerin yanına gittik ve onları tanıtmaya devam ettim:
- Bak şu baştakiler göbekli marul ile demet maydanoz. Onların yanındakilerde tombul domates ile acı biber. En uçtaki arkadaşlar da uzun pırasa ile beyaz karnabahar. Bu sebzeler, kış aylarından çok hoşlanırlar. İnsanları hastalıklardan korurlar.
- Nar kardeş! Sizleri tanımak beni çok mutlu etti. Pazar kalabalık olmaya başladı. Artık yerlerimize gidelim.
Ananas ile sergimize gittik. Pazar yeri tüm neşesi ile yeni bir güne daha başladı.”
         *Fotoğraf Karesi Oluşturma Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba aynı konu verilir ve 5 fotoğraf karesinde canlandırmaları istenir.
“Bir lokanta vardır. Lokantaya yeni bir müşteri gelir ve lokantanın içerisinde personel ve müşterilerin bir arada durduklarını görür. Belli ki orda bir olay olmuştur.”
         *Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Birinci ve üçüncü gruba beslenmesine dikkat eden sağlıklı bir kişiyi, ikinci ve dördüncü grup sağlıklı beslenen kişileri kıskanan fakat onlara karşı iyi niyetli görünen dengesiz ve düzensiz beslenen kişiyi canlandırmaları istenir. Birinci ve üçüncü grup ve ikinci ve dördüncü grup öğretmenin komutuyla çalışmalarını sunarlar.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
        *Öğrencilere dengeli ve düzenli beslenme denildiğinde ne anladıkları sorulur ve düşünceleri alınır.
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Gruplardan ikisi dengeli ve düzenli beslenmeyi diğer ikisi ise dengesiz ve sağlıksız beslenmeyi konu edinen çalışma yapacaklardır. Birinci grup şiir, ikinci grup afiş, üçüncü grup hikaye ve dördüncü grup resim çalışması yapacaklardır.


Tema: Dengeli ve düzenli beslenme
Kazanımlar:
*Büyümek ve sağlıklı olmak için beslenmesin önemini açıklar.
*Neden dengeli ve düzenli beslenmesi gerektiğini bilir.
*Dengeli ve düzenli beslenen bir kişi ile beslenmeyen bir kişinin gelişim düzeylerinin arasındaki farkları kavrar.
*Düzenli beslenme alışkanlığı edinir.
Kullanılacak Araç – Gereç: Balon, müzik, “Pazar Yeri” öyküsü için materyal
  ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
          *Müzik eşliğinde öğretmenin verdiği komutlara göre öğrenciler hareketler yaparlar. Örneğin; inekten süt sağma, bahçeye gidip salata için malzeme toplama, ağaçtan limon toplama, çilek bahçesinde gezinme ve birkaç çilek toplayıp yeme, domates toplama, üzüm bağında gezinme ve üzüm salkımı koparıp arkadaşıyla beraber yeme, kiraz bahçelerinde gezinme ve ağacın dallarına uzanarak kiraz toplama ve yemek vb.

1) Balon Patlatma
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğrencilere ikişer tane balon ve bu balonları ayak bileklerine bağlamak için 2 tane ip verilir. Öğrenciler balonları ayaklarına bağlarlar. Öğrenci hem kendi balonlarını korumaya hem de diğerlerinin balonlarını patlatmaya çalışır. 2 balonu da patlayan öğrenci oyundan çıkar. Öğrenciler kalabalık ise oyun gruplar halinde oynatılabilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen aşağıdaki hikayeyi gruplara dağıtır. Gruplar hikayeyi okurlar ve canlandırmaları için çalışırlar. Canlandırmasını yapacak gruptan bir kişi hikayeyi okurken diğerleri hikayeye göre canlandırmayı yapar.
“Ekim ayının ilk günleriydi. Pazar yerinin en güzel sergisi bizimdi.Tüm nar arkadaşlarım kıpkırmızıydı. Bütün narlar bir gün önce dallardaydık. Bugün Pazar yerine geldik. Yanımızda sarı elma, sonraki sergide ise sulu portakal ile küçük mandalina dizilmişlerdi. Az ileride tombul domates ile tatlı biberin neşesine diyecek yoktu. En uçta da pazara yeni gelen uzun pırasa ile beyaz karnabahar duruyordu. Öbür yanımda ise tanıdık olmayan bazı arkadaşlar gördüm. Onlar çok yalnız duruyorlardı.
- Arkadaşım merhaba! Bizim pazara hoş geldin! Seni pazarda ilk kez görüyorum. Adın nedir?
- Benim adım ananas. Senin adın nedir?
- Benim adım da kıpkırmızı nar. Ananas kardeş bana kendini tanıtır mısın ?
- Nar kardeş! Ben sıcak ülkelerde yetiştirilirim. Bitkimin boyu yerden bir metre kadar yüksekliktedir. Yapraklarım ince ve uzun olur. Yıllarca yaşar ve meyve veririm. Buraya da çok uzun bir yolculuktan sonra getirildim. Bana pazardaki arkadaşlarını tanıtır mısın?
-Elbette. Bak bunlar sarı elma, sulu portakal ve küçük mandalina. Bu arkadaşlar kışın yetişir. Onlarda ülkemizin sıcak bölgelerinde büyürler.
Sulu portakal da selam verdi:
- iyi günler ananas kardeş!
Sonra birlikte sebzelerin yanına gittik ve onları tanıtmaya devam ettim:
- Bak şu baştakiler göbekli marul ile demet maydanoz. Onların yanındakilerde tombul domates ile acı biber. En uçtaki arkadaşlar da uzun pırasa ile beyaz karnabahar. Bu sebzeler, kış aylarından çok hoşlanırlar. İnsanları hastalıklardan korurlar.
- Nar kardeş! Sizleri tanımak beni çok mutlu etti. Pazar kalabalık olmaya başladı. Artık yerlerimize gidelim.
Ananas ile sergimize gittik. Pazar yeri tüm neşesi ile yeni bir güne daha başladı.”
         *Fotoğraf Karesi Oluşturma Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba aynı konu verilir ve 5 fotoğraf karesinde canlandırmaları istenir.
“Bir lokanta vardır. Lokantaya yeni bir müşteri gelir ve lokantanın içerisinde personel ve müşterilerin bir arada durduklarını görür. Belli ki orda bir olay olmuştur.”
         *Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Birinci ve üçüncü gruba beslenmesine dikkat eden sağlıklı bir kişiyi, ikinci ve dördüncü grup sağlıklı beslenen kişileri kıskanan fakat onlara karşı iyi niyetli görünen dengesiz ve düzensiz beslenen kişiyi canlandırmaları istenir. Birinci ve üçüncü grup ve ikinci ve dördüncü grup öğretmenin komutuyla çalışmalarını sunarlar.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
        *Öğrencilere dengeli ve düzenli beslenme denildiğinde ne anladıkları sorulur ve düşünceleri alınır.
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Gruplardan ikisi dengeli ve düzenli beslenmeyi diğer ikisi ise dengesiz ve sağlıksız beslenmeyi konu edinen çalışma yapacaklardır. Birinci grup şiir, ikinci grup afiş, üçüncü grup hikaye ve dördüncü grup resim çalışması yapacaklardır.


Tema: Dengeli ve düzenli beslenme
Kazanımlar:
*Büyümek ve sağlıklı olmak için beslenmesin önemini açıklar.
*Neden dengeli ve düzenli beslenmesi gerektiğini bilir.
*Dengeli ve düzenli beslenen bir kişi ile beslenmeyen bir kişinin gelişim düzeylerinin arasındaki farkları kavrar.
*Düzenli beslenme alışkanlığı edinir.
Kullanılacak Araç – Gereç: Balon, müzik, “Pazar Yeri” öyküsü için materyal
  ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
          *Müzik eşliğinde öğretmenin verdiği komutlara göre öğrenciler hareketler yaparlar. Örneğin; inekten süt sağma, bahçeye gidip salata için malzeme toplama, ağaçtan limon toplama, çilek bahçesinde gezinme ve birkaç çilek toplayıp yeme, domates toplama, üzüm bağında gezinme ve üzüm salkımı koparıp arkadaşıyla beraber yeme, kiraz bahçelerinde gezinme ve ağacın dallarına uzanarak kiraz toplama ve yemek vb.

1) Balon Patlatma
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde durular. Öğrencilere ikişer tane balon ve bu balonları ayak bileklerine bağlamak için 2 tane ip verilir. Öğrenciler balonları ayaklarına bağlarlar. Öğrenci hem kendi balonlarını korumaya hem de diğerlerinin balonlarını patlatmaya çalışır. 2 balonu da patlayan öğrenci oyundan çıkar. Öğrenciler kalabalık ise oyun gruplar halinde oynatılabilir.

DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Öğretmen aşağıdaki hikayeyi gruplara dağıtır. Gruplar hikayeyi okurlar ve canlandırmaları için çalışırlar. Canlandırmasını yapacak gruptan bir kişi hikayeyi okurken diğerleri hikayeye göre canlandırmayı yapar.
“Ekim ayının ilk günleriydi. Pazar yerinin en güzel sergisi bizimdi.Tüm nar arkadaşlarım kıpkırmızıydı. Bütün narlar bir gün önce dallardaydık. Bugün Pazar yerine geldik. Yanımızda sarı elma, sonraki sergide ise sulu portakal ile küçük mandalina dizilmişlerdi. Az ileride tombul domates ile tatlı biberin neşesine diyecek yoktu. En uçta da pazara yeni gelen uzun pırasa ile beyaz karnabahar duruyordu. Öbür yanımda ise tanıdık olmayan bazı arkadaşlar gördüm. Onlar çok yalnız duruyorlardı.
- Arkadaşım merhaba! Bizim pazara hoş geldin! Seni pazarda ilk kez görüyorum. Adın nedir?
- Benim adım ananas. Senin adın nedir?
- Benim adım da kıpkırmızı nar. Ananas kardeş bana kendini tanıtır mısın ?
- Nar kardeş! Ben sıcak ülkelerde yetiştirilirim. Bitkimin boyu yerden bir metre kadar yüksekliktedir. Yapraklarım ince ve uzun olur. Yıllarca yaşar ve meyve veririm. Buraya da çok uzun bir yolculuktan sonra getirildim. Bana pazardaki arkadaşlarını tanıtır mısın?
-Elbette. Bak bunlar sarı elma, sulu portakal ve küçük mandalina. Bu arkadaşlar kışın yetişir. Onlarda ülkemizin sıcak bölgelerinde büyürler.
Sulu portakal da selam verdi:
- iyi günler ananas kardeş!
Sonra birlikte sebzelerin yanına gittik ve onları tanıtmaya devam ettim:
- Bak şu baştakiler göbekli marul ile demet maydanoz. Onların yanındakilerde tombul domates ile acı biber. En uçtaki arkadaşlar da uzun pırasa ile beyaz karnabahar. Bu sebzeler, kış aylarından çok hoşlanırlar. İnsanları hastalıklardan korurlar.
- Nar kardeş! Sizleri tanımak beni çok mutlu etti. Pazar kalabalık olmaya başladı. Artık yerlerimize gidelim.
Ananas ile sergimize gittik. Pazar yeri tüm neşesi ile yeni bir güne daha başladı.”
         *Fotoğraf Karesi Oluşturma Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Her gruba aynı konu verilir ve 5 fotoğraf karesinde canlandırmaları istenir.
“Bir lokanta vardır. Lokantaya yeni bir müşteri gelir ve lokantanın içerisinde personel ve müşterilerin bir arada durduklarını görür. Belli ki orda bir olay olmuştur.”
         *Bölünmüş Ekran Tekniği: Öğrencilerden 4 grup oluşturulur. Birinci ve üçüncü gruba beslenmesine dikkat eden sağlıklı bir kişiyi, ikinci ve dördüncü grup sağlıklı beslenen kişileri kıskanan fakat onlara karşı iyi niyetli görünen dengesiz ve düzensiz beslenen kişiyi canlandırmaları istenir. Birinci ve üçüncü grup ve ikinci ve dördüncü grup öğretmenin komutuyla çalışmalarını sunarlar.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
        *Öğrencilere dengeli ve düzenli beslenme denildiğinde ne anladıkları sorulur ve düşünceleri alınır.
         *Öğrenciler 4 gruba ayrılır. Gruplardan ikisi dengeli ve düzenli beslenmeyi diğer ikisi ise dengesiz ve sağlıksız beslenmeyi konu edinen çalışma yapacaklardır. Birinci grup şiir, ikinci grup afiş, üçüncü grup hikaye ve dördüncü grup resim çalışması yapacaklardır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

1 Yemek Kaşığı Kaç CC – Kaç CL Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden santilitre– yemek kaşığı ve yemek kaşığı – cc ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. YEMEK KAŞIĞI – CC – YEMEK KAŞIĞI ÇEVİRME 1 yemek kaşığı kaç cc yapar? ? cc eder. 1 cc kaç yemek kaşığı yapar? ? yemek kaşığı eder. YEMEK KAŞIĞI – SANTİLİTRE – YEMEK KAŞIĞI    ÇEVİRME 1 yemek kaşığı kaç santilitre yapar? 1 cl eder. 1 santilitre kaç yemek kaşığı yapar? 1 yemek kaşığı eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç yemek kaşığıdır, kaç ccdır, kaç santilitredir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: CC’nın kısaltması cc, Yemek kaşığı’nın kısaltması yk, Santilitre’nin kısaltması cl Burada yemek kaşığı – santilitre hesaplama ve yemek kaşığı – cc hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan yemek kaşığı hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış olup bilimsel ve akademik çalışmalar için y