Ana içeriğe atla

Mikroskobik Canlılar

İlk dersimize ev çalışmalarının kontrolünü yaparak başladık. Kalan zamanımızda, ikinci ve üçüncü dersimizde fen bilimleri yaptık. Yeni üniteye geçtiğimiz cuma günü kısaca giriş yapmıştık. Mikroskobik canlılar ile ilgili görsel okumalar yaparak konuya giriş yaptık bugün. Morpakampüsün mikroskop ile ilgili animasyonunu izleyerek büyüteç ve mercekler üzerinde konuştuk. Daha sonra mikroskobun gelişimi ile ilgili animasyonu izledik. Farklı türdeki mikroskopları sınıfımızda inceledik. Önceden hazırladığım kirli suyu kullanarak mikroskobik canlıları görmeye çalıştık. Kirli suyun nasıl yapılacağı kitabımızda verilmiştir. Fakat suyun içindeki gözle görülemeyen varlıkları görmemize rağmen bir hareketlilik göremedik. Okulumuzun bahçesindeki çeşmenin etrafında birikmiş suyu denedik yine hareketlilik göremedik. Çiçek saksısındaki suyu da denedik fakat yine hareketlilik göremedik. Küçük bir yaprağın yapısını inceledik. Öğrencilerimiz mikroskopta gördüklerini çizmeye çalıştılar. Cuma günü küflenmiş ekmeği inceleyeceğiz. Ayrıca yağmur yağarsa biriken su birikintisinden örnek incelemeye çalışacağız. Mikroskobu denemek için bu yolu kullanmıştım. Su birikintisinde mikroskobik canlılar görünebiliyordu. Umarım cuma günü mikroskopta bu canlıları görebiliriz. Bugün yaptığımız etkinliklerden görseller ve video;
Görüntüleri telefonun kamerası ile çektim. Biraz uğraştırıyor. Merceğe denk getirmek ve sabit tutmak zor.
Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Ondalık kesirleri yazma, okuma ve basamaklarını gösterme ile ilgili ders ve çalışma kitabındaki etkinlikleri yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde paragraf konusu ile ilgili çalışmalarımıza devam ettik. Ev çalışmaları hariç sınıfta 53. paragraf sorusunu çözdük. Paragraf konularının farklı konuşarda ve soru tarzlarında olmasına dikkat ederek bu etkinliği yapıyoruz. Her paragraf üzerinde hem içerik hem de soruyu çözme şekli olarak detaylı olarak duruyoruz. Anlamı bilinmeyen kelimeler hakkında konuşuyoruz. Okuma, anlama ve yorumlama konularına hakim olan öğrencilerimiz için dilbilgisi konuları basit gelecektir. Bu yüzden dilbilgisinden daha çok paragraf soruları üzerinden okuma, anlama, yorumlama, kendini ifade etme gibi kazanımlara yönelik çalışmalar yapıyoruz.

Son dersimizde serbest oyun etkinliği yaptık.

Okul çıkışı gösteri grubu öğrencilerimizle okulumuzun bahçesinde tekrar çalışması yaptık. Yarışma grubu öğrencilerimizle kapalı spor salonunda tekrar çalışması yaptık.
İlk dersimize ev çalışmalarının kontrolünü yaparak başladık. Kalan zamanımızda, ikinci ve üçüncü dersimizde fen bilimleri yaptık. Yeni üniteye geçtiğimiz cuma günü kısaca giriş yapmıştık. Mikroskobik canlılar ile ilgili görsel okumalar yaparak konuya giriş yaptık bugün. Morpakampüsün mikroskop ile ilgili animasyonunu izleyerek büyüteç ve mercekler üzerinde konuştuk. Daha sonra mikroskobun gelişimi ile ilgili animasyonu izledik. Farklı türdeki mikroskopları sınıfımızda inceledik. Önceden hazırladığım kirli suyu kullanarak mikroskobik canlıları görmeye çalıştık. Kirli suyun nasıl yapılacağı kitabımızda verilmiştir. Fakat suyun içindeki gözle görülemeyen varlıkları görmemize rağmen bir hareketlilik göremedik. Okulumuzun bahçesindeki çeşmenin etrafında birikmiş suyu denedik yine hareketlilik göremedik. Çiçek saksısındaki suyu da denedik fakat yine hareketlilik göremedik. Küçük bir yaprağın yapısını inceledik. Öğrencilerimiz mikroskopta gördüklerini çizmeye çalıştılar. Cuma günü küflenmiş ekmeği inceleyeceğiz. Ayrıca yağmur yağarsa biriken su birikintisinden örnek incelemeye çalışacağız. Mikroskobu denemek için bu yolu kullanmıştım. Su birikintisinde mikroskobik canlılar görünebiliyordu. Umarım cuma günü mikroskopta bu canlıları görebiliriz. Bugün yaptığımız etkinliklerden görseller ve video;
Görüntüleri telefonun kamerası ile çektim. Biraz uğraştırıyor. Merceğe denk getirmek ve sabit tutmak zor.
Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Ondalık kesirleri yazma, okuma ve basamaklarını gösterme ile ilgili ders ve çalışma kitabındaki etkinlikleri yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde paragraf konusu ile ilgili çalışmalarımıza devam ettik. Ev çalışmaları hariç sınıfta 53. paragraf sorusunu çözdük. Paragraf konularının farklı konuşarda ve soru tarzlarında olmasına dikkat ederek bu etkinliği yapıyoruz. Her paragraf üzerinde hem içerik hem de soruyu çözme şekli olarak detaylı olarak duruyoruz. Anlamı bilinmeyen kelimeler hakkında konuşuyoruz. Okuma, anlama ve yorumlama konularına hakim olan öğrencilerimiz için dilbilgisi konuları basit gelecektir. Bu yüzden dilbilgisinden daha çok paragraf soruları üzerinden okuma, anlama, yorumlama, kendini ifade etme gibi kazanımlara yönelik çalışmalar yapıyoruz.

Son dersimizde serbest oyun etkinliği yaptık.

Okul çıkışı gösteri grubu öğrencilerimizle okulumuzun bahçesinde tekrar çalışması yaptık. Yarışma grubu öğrencilerimizle kapalı spor salonunda tekrar çalışması yaptık.
İlk dersimize ev çalışmalarının kontrolünü yaparak başladık. Kalan zamanımızda, ikinci ve üçüncü dersimizde fen bilimleri yaptık. Yeni üniteye geçtiğimiz cuma günü kısaca giriş yapmıştık. Mikroskobik canlılar ile ilgili görsel okumalar yaparak konuya giriş yaptık bugün. Morpakampüsün mikroskop ile ilgili animasyonunu izleyerek büyüteç ve mercekler üzerinde konuştuk. Daha sonra mikroskobun gelişimi ile ilgili animasyonu izledik. Farklı türdeki mikroskopları sınıfımızda inceledik. Önceden hazırladığım kirli suyu kullanarak mikroskobik canlıları görmeye çalıştık. Kirli suyun nasıl yapılacağı kitabımızda verilmiştir. Fakat suyun içindeki gözle görülemeyen varlıkları görmemize rağmen bir hareketlilik göremedik. Okulumuzun bahçesindeki çeşmenin etrafında birikmiş suyu denedik yine hareketlilik göremedik. Çiçek saksısındaki suyu da denedik fakat yine hareketlilik göremedik. Küçük bir yaprağın yapısını inceledik. Öğrencilerimiz mikroskopta gördüklerini çizmeye çalıştılar. Cuma günü küflenmiş ekmeği inceleyeceğiz. Ayrıca yağmur yağarsa biriken su birikintisinden örnek incelemeye çalışacağız. Mikroskobu denemek için bu yolu kullanmıştım. Su birikintisinde mikroskobik canlılar görünebiliyordu. Umarım cuma günü mikroskopta bu canlıları görebiliriz. Bugün yaptığımız etkinliklerden görseller ve video;
Görüntüleri telefonun kamerası ile çektim. Biraz uğraştırıyor. Merceğe denk getirmek ve sabit tutmak zor.
Dördüncü dersimizde matematik yaptık. Ondalık kesirleri yazma, okuma ve basamaklarını gösterme ile ilgili ders ve çalışma kitabındaki etkinlikleri yaptık.

Öğleden sonraki ilk dersimizde paragraf konusu ile ilgili çalışmalarımıza devam ettik. Ev çalışmaları hariç sınıfta 53. paragraf sorusunu çözdük. Paragraf konularının farklı konuşarda ve soru tarzlarında olmasına dikkat ederek bu etkinliği yapıyoruz. Her paragraf üzerinde hem içerik hem de soruyu çözme şekli olarak detaylı olarak duruyoruz. Anlamı bilinmeyen kelimeler hakkında konuşuyoruz. Okuma, anlama ve yorumlama konularına hakim olan öğrencilerimiz için dilbilgisi konuları basit gelecektir. Bu yüzden dilbilgisinden daha çok paragraf soruları üzerinden okuma, anlama, yorumlama, kendini ifade etme gibi kazanımlara yönelik çalışmalar yapıyoruz.

Son dersimizde serbest oyun etkinliği yaptık.

Okul çıkışı gösteri grubu öğrencilerimizle okulumuzun bahçesinde tekrar çalışması yaptık. Yarışma grubu öğrencilerimizle kapalı spor salonunda tekrar çalışması yaptık.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava Gire