Ana içeriğe atla

Tanısına Epilepsi Eşlik Eden Çocuklarla Özel Eğitim



Herkese merhaba. Bugün 26 Mart Epilepsi Farkındalık günü. Farkında olmak için her yıl paylaşabileceğimiz, hepimizin bilmesi gereken önemli bilgileri bizler için derledim. Şimdiden iyi okumalar.

Öncelikle yazımı okumadan önce www.yeditepeepilepsisiz.com sitesini ziyaret etmenizi öneririm. Birçok yazım hatası olan bir site olsa da net ve anlaşılır bilgiler elde edebilirsiniz.

Epilepsi nedir?
Yukarıdaki internet sitesinden aldığım tanım şöyle diyor: "Epilepsi nöbeti (yada krizi), beyin normal aktivitesinin, sinir hücrelerinde geçici olarak meydana gelen anormal elektriksel aktivite sonucu bozulması ile oluşan klinik bir durumdur."

Epilepsinin nedenleri nelerdir?
Yine aynı kaynakta bu konuda şöyle bir bilgi sunuluyor: "Epilepsi hastalığının nedenleri çok çeşitlidir ve değişkenlik göstermektedir. Genel olarak özetlemek gerekirse epilepsi nedenleri arasında şu faktörler bulunmaktadır:
• Beyin tümörleri,
• Santral sinir sistemi enfeksiyonlar,
• Beyin dokusunun gelişimsel bozuklukları,
• Beyin damarlarında gelişimsel bozukluklar
• Kalıtımsal hastalıklar ve genetik nedenler.

Ancak epilepsi hastalığının teşhis yöntemlerindeki tüm gelişmelere karşın yukarıda belirttiğimiz nedenlerin dışında hastalığın sebebinin ne olduğunu bilmediğimiz bir grup hasta da bulunmaktadır."
Epilepsi sırasında ne yapılmalıdır?
Üniversitedeyken aldığım acil yardım dersinin notlarında ise bu konuda şunlar yazıyor:

Nöbet geçiren bir kişi gördüğünüzde şunları mutlaka yapın:

  • Öncelikle sakin kalmak önemli.
  • Nöbet geçiren bireyin yanından ayrılmayın, ayrılmanız gerekiyorsa yalnız kalmamasını sağlayın.
  • Çarparak zarar görebileceği her şeyi nöbet geçiren kişiden uzaklaştırın.
  • Kıyafetlerinin sıkan, dar olan bölgelerini açın.
  • Etrafında kalabalık bir insan topluluğu varsa uzaklaştırın.
  • Nöbet geçiren bireyi sağ tarafına döndürün. (Burada hedef, ağzından gelebilecek olası sıvıların nefes borusuna kaçmasını engellemek.)
  • Acil yardım için 112'yi arayın.
  • Kendine geldikten sonra dinlenmesi için yardımcı olun.
Peki neler yapmamalıyız?
  • Nöbet esnasında kolonya, soğan gibi şeyleri koklatmayın.
  • Kollarından ve bacaklarından tutmaya çalışmayın.
  • Yüzüne, yanaklarına vurarak ayıltmaya çalışmayın.
  • Ağzını açmaya, kollarını tutmaya, sarsmaya çalışmayın.


Epilepsi tanısı olan çocuklarla derslerimizde ne gibi uyarlamalar yapmalıyız?
Bu kısım artık bizim alanımıza giriyor ve hem kaynaklardan, seminerlerden hem de kendi deneyimlerimden elde ettiğim bilgileri sizinle paylaşıyorum. Madde madde sıralayalım:

  • Öncelikle çocuğunuzun ne şekilde epilepsi geçirdiğini mutlaka aileden öğrenin. (Göz kırması mı, bilincini kaybederek mi, kol hareketiyle mi...) Derste geçirme ihtimali olup olmadığını bu şekilde öğrenerek sınıfınızda bu duruma göre önlemler alabilirsiniz.
  • Epilepsi nöbetlerini etkileyen durumları aileden, ailenin bilgisi yoksa çocuğunuzun doktorundan mutlaka öğrenin. Yemeklerden, ışığın gücüne kadar her şey çocuğunuzun durumuna göre derste yapılandırılmış olmalı.
  • Sınıfınızda olası nöbetler için sivri mobilyalar kullanmamaya dikkat edin.
  • Kaynaştırma sınıfında çalışan öğretmen arkadaşlarımız sınıftaki diğer çocukları da bu konuda bilgilendirmelidirler. Korkutmadan, normal bir durum olarak görülerek çocuklar bilgilendirilmelidir. Bilgi veren kişinin tavrı oldukça önemli.
  • Kaynaştırma sınıfınızda bu durumun bir provasını yapın. Minik bir drama etkinliği ile olası bir durumda neler yapılması gerektiğini sınıfınızdaki çocuklarınız ile birlikte deneyin. Bu sırada etkinliğe katılacak olan epilesi tanılı çocuğunuz da kendisi nöbet geçirirken neler olabileceğini görerek daha güvende ve anlaşılmış hissedecektir.
  • Bireysel derslerde ise ilk yapılması gereken çocuğumuzun dikkat süreçlerini değerlendirmek. Dikkati toplama, sürdürme, sonlandırma; seçici dikkat, örgütleme vs. gibi unsurlardan hangisini epilepsinin etkilediği tespit edilirse; dersler daha sağlam bir zemine oturacaktır. (Dikkat Testleri konusunda bir bataryanın eğitimini aldım. Bu konuda bilgi almak isteyen başvurabilir. Seve seve yardımcı olmak isterim.)
  • Önceki maddede uygulanan dikkat testlerinin sonucunda çocuklarımızla sık sık dikkat geliştirmeye yönelik etkinlikler uygulanmalıdır. Bu uygulamalar çocuğumuzun epilepsi nöbetlerinin şiddetine ve eğitsel performansına göre değişmelidir.
  • Epilepsi nöbetlerinin beynin hangi lobunu, ne derece etkilediği bilgisi de derslerimizin gidişatını etkiler. Dil ve konuşmadan sorumlu merkez ise dil ve konuşmaya, görsel uyaranlara hassas olan merkez ise işitmeye daha çok ağırlık verilmesini örnek olarak verebilirim.
  • Bol bol tekrar, evde bol bol tekrarın desteklenmesi oldukça önemlidir. Her nöbet beyinden bir şeyler alır götürür algısı evet doğru, ancak bol tekrar ile ve kalıcılık, genelleme basamaklarının doğru çalışılması "unutmalara" engel olabilir.
  • Her nöbet sonrası eve göndermek çocuklarımızın mahrum kalmasını, etiketlenmesini ya da okuldan hoşlanmıyorsa ödüllendirilmesini sağlayabilir. Nöbet sonrası dinlenmesini sağlamak önemlidir. Burada çocuğumuz farklı bir sınıfa alınabilir ancak dinlenme sonrası gelebileceği söylenerek bu yapılmalıdır.
Artık epilepsinin farkındasın, farkını göster.

Umarım sizler için kullanışlı bir yazı olmuştur. Görüş, katkı, öneri için nereden ulaşabileceğiniz sayfanın en başında yazıyor.
Şimdiden kolaylıklar.


Herkese merhaba. Bugün 26 Mart Epilepsi Farkındalık günü. Farkında olmak için her yıl paylaşabileceğimiz, hepimizin bilmesi gereken önemli bilgileri bizler için derledim. Şimdiden iyi okumalar.

Öncelikle yazımı okumadan önce www.yeditepeepilepsisiz.com sitesini ziyaret etmenizi öneririm. Birçok yazım hatası olan bir site olsa da net ve anlaşılır bilgiler elde edebilirsiniz.

Epilepsi nedir?
Yukarıdaki internet sitesinden aldığım tanım şöyle diyor: "Epilepsi nöbeti (yada krizi), beyin normal aktivitesinin, sinir hücrelerinde geçici olarak meydana gelen anormal elektriksel aktivite sonucu bozulması ile oluşan klinik bir durumdur."

Epilepsinin nedenleri nelerdir?
Yine aynı kaynakta bu konuda şöyle bir bilgi sunuluyor: "Epilepsi hastalığının nedenleri çok çeşitlidir ve değişkenlik göstermektedir. Genel olarak özetlemek gerekirse epilepsi nedenleri arasında şu faktörler bulunmaktadır:
• Beyin tümörleri,
• Santral sinir sistemi enfeksiyonlar,
• Beyin dokusunun gelişimsel bozuklukları,
• Beyin damarlarında gelişimsel bozukluklar
• Kalıtımsal hastalıklar ve genetik nedenler.

Ancak epilepsi hastalığının teşhis yöntemlerindeki tüm gelişmelere karşın yukarıda belirttiğimiz nedenlerin dışında hastalığın sebebinin ne olduğunu bilmediğimiz bir grup hasta da bulunmaktadır."
Epilepsi sırasında ne yapılmalıdır?
Üniversitedeyken aldığım acil yardım dersinin notlarında ise bu konuda şunlar yazıyor:

Nöbet geçiren bir kişi gördüğünüzde şunları mutlaka yapın:

  • Öncelikle sakin kalmak önemli.
  • Nöbet geçiren bireyin yanından ayrılmayın, ayrılmanız gerekiyorsa yalnız kalmamasını sağlayın.
  • Çarparak zarar görebileceği her şeyi nöbet geçiren kişiden uzaklaştırın.
  • Kıyafetlerinin sıkan, dar olan bölgelerini açın.
  • Etrafında kalabalık bir insan topluluğu varsa uzaklaştırın.
  • Nöbet geçiren bireyi sağ tarafına döndürün. (Burada hedef, ağzından gelebilecek olası sıvıların nefes borusuna kaçmasını engellemek.)
  • Acil yardım için 112'yi arayın.
  • Kendine geldikten sonra dinlenmesi için yardımcı olun.
Peki neler yapmamalıyız?
  • Nöbet esnasında kolonya, soğan gibi şeyleri koklatmayın.
  • Kollarından ve bacaklarından tutmaya çalışmayın.
  • Yüzüne, yanaklarına vurarak ayıltmaya çalışmayın.
  • Ağzını açmaya, kollarını tutmaya, sarsmaya çalışmayın.


Epilepsi tanısı olan çocuklarla derslerimizde ne gibi uyarlamalar yapmalıyız?
Bu kısım artık bizim alanımıza giriyor ve hem kaynaklardan, seminerlerden hem de kendi deneyimlerimden elde ettiğim bilgileri sizinle paylaşıyorum. Madde madde sıralayalım:

  • Öncelikle çocuğunuzun ne şekilde epilepsi geçirdiğini mutlaka aileden öğrenin. (Göz kırması mı, bilincini kaybederek mi, kol hareketiyle mi...) Derste geçirme ihtimali olup olmadığını bu şekilde öğrenerek sınıfınızda bu duruma göre önlemler alabilirsiniz.
  • Epilepsi nöbetlerini etkileyen durumları aileden, ailenin bilgisi yoksa çocuğunuzun doktorundan mutlaka öğrenin. Yemeklerden, ışığın gücüne kadar her şey çocuğunuzun durumuna göre derste yapılandırılmış olmalı.
  • Sınıfınızda olası nöbetler için sivri mobilyalar kullanmamaya dikkat edin.
  • Kaynaştırma sınıfında çalışan öğretmen arkadaşlarımız sınıftaki diğer çocukları da bu konuda bilgilendirmelidirler. Korkutmadan, normal bir durum olarak görülerek çocuklar bilgilendirilmelidir. Bilgi veren kişinin tavrı oldukça önemli.
  • Kaynaştırma sınıfınızda bu durumun bir provasını yapın. Minik bir drama etkinliği ile olası bir durumda neler yapılması gerektiğini sınıfınızdaki çocuklarınız ile birlikte deneyin. Bu sırada etkinliğe katılacak olan epilesi tanılı çocuğunuz da kendisi nöbet geçirirken neler olabileceğini görerek daha güvende ve anlaşılmış hissedecektir.
  • Bireysel derslerde ise ilk yapılması gereken çocuğumuzun dikkat süreçlerini değerlendirmek. Dikkati toplama, sürdürme, sonlandırma; seçici dikkat, örgütleme vs. gibi unsurlardan hangisini epilepsinin etkilediği tespit edilirse; dersler daha sağlam bir zemine oturacaktır. (Dikkat Testleri konusunda bir bataryanın eğitimini aldım. Bu konuda bilgi almak isteyen başvurabilir. Seve seve yardımcı olmak isterim.)
  • Önceki maddede uygulanan dikkat testlerinin sonucunda çocuklarımızla sık sık dikkat geliştirmeye yönelik etkinlikler uygulanmalıdır. Bu uygulamalar çocuğumuzun epilepsi nöbetlerinin şiddetine ve eğitsel performansına göre değişmelidir.
  • Epilepsi nöbetlerinin beynin hangi lobunu, ne derece etkilediği bilgisi de derslerimizin gidişatını etkiler. Dil ve konuşmadan sorumlu merkez ise dil ve konuşmaya, görsel uyaranlara hassas olan merkez ise işitmeye daha çok ağırlık verilmesini örnek olarak verebilirim.
  • Bol bol tekrar, evde bol bol tekrarın desteklenmesi oldukça önemlidir. Her nöbet beyinden bir şeyler alır götürür algısı evet doğru, ancak bol tekrar ile ve kalıcılık, genelleme basamaklarının doğru çalışılması "unutmalara" engel olabilir.
  • Her nöbet sonrası eve göndermek çocuklarımızın mahrum kalmasını, etiketlenmesini ya da okuldan hoşlanmıyorsa ödüllendirilmesini sağlayabilir. Nöbet sonrası dinlenmesini sağlamak önemlidir. Burada çocuğumuz farklı bir sınıfa alınabilir ancak dinlenme sonrası gelebileceği söylenerek bu yapılmalıdır.
Artık epilepsinin farkındasın, farkını göster.

Umarım sizler için kullanışlı bir yazı olmuştur. Görüş, katkı, öneri için nereden ulaşabileceğiniz sayfanın en başında yazıyor.
Şimdiden kolaylıklar.


Herkese merhaba. Bugün 26 Mart Epilepsi Farkındalık günü. Farkında olmak için her yıl paylaşabileceğimiz, hepimizin bilmesi gereken önemli bilgileri bizler için derledim. Şimdiden iyi okumalar.

Öncelikle yazımı okumadan önce www.yeditepeepilepsisiz.com sitesini ziyaret etmenizi öneririm. Birçok yazım hatası olan bir site olsa da net ve anlaşılır bilgiler elde edebilirsiniz.

Epilepsi nedir?
Yukarıdaki internet sitesinden aldığım tanım şöyle diyor: "Epilepsi nöbeti (yada krizi), beyin normal aktivitesinin, sinir hücrelerinde geçici olarak meydana gelen anormal elektriksel aktivite sonucu bozulması ile oluşan klinik bir durumdur."

Epilepsinin nedenleri nelerdir?
Yine aynı kaynakta bu konuda şöyle bir bilgi sunuluyor: "Epilepsi hastalığının nedenleri çok çeşitlidir ve değişkenlik göstermektedir. Genel olarak özetlemek gerekirse epilepsi nedenleri arasında şu faktörler bulunmaktadır:
• Beyin tümörleri,
• Santral sinir sistemi enfeksiyonlar,
• Beyin dokusunun gelişimsel bozuklukları,
• Beyin damarlarında gelişimsel bozukluklar
• Kalıtımsal hastalıklar ve genetik nedenler.

Ancak epilepsi hastalığının teşhis yöntemlerindeki tüm gelişmelere karşın yukarıda belirttiğimiz nedenlerin dışında hastalığın sebebinin ne olduğunu bilmediğimiz bir grup hasta da bulunmaktadır."
Epilepsi sırasında ne yapılmalıdır?
Üniversitedeyken aldığım acil yardım dersinin notlarında ise bu konuda şunlar yazıyor:

Nöbet geçiren bir kişi gördüğünüzde şunları mutlaka yapın:

  • Öncelikle sakin kalmak önemli.
  • Nöbet geçiren bireyin yanından ayrılmayın, ayrılmanız gerekiyorsa yalnız kalmamasını sağlayın.
  • Çarparak zarar görebileceği her şeyi nöbet geçiren kişiden uzaklaştırın.
  • Kıyafetlerinin sıkan, dar olan bölgelerini açın.
  • Etrafında kalabalık bir insan topluluğu varsa uzaklaştırın.
  • Nöbet geçiren bireyi sağ tarafına döndürün. (Burada hedef, ağzından gelebilecek olası sıvıların nefes borusuna kaçmasını engellemek.)
  • Acil yardım için 112'yi arayın.
  • Kendine geldikten sonra dinlenmesi için yardımcı olun.
Peki neler yapmamalıyız?
  • Nöbet esnasında kolonya, soğan gibi şeyleri koklatmayın.
  • Kollarından ve bacaklarından tutmaya çalışmayın.
  • Yüzüne, yanaklarına vurarak ayıltmaya çalışmayın.
  • Ağzını açmaya, kollarını tutmaya, sarsmaya çalışmayın.


Epilepsi tanısı olan çocuklarla derslerimizde ne gibi uyarlamalar yapmalıyız?
Bu kısım artık bizim alanımıza giriyor ve hem kaynaklardan, seminerlerden hem de kendi deneyimlerimden elde ettiğim bilgileri sizinle paylaşıyorum. Madde madde sıralayalım:

  • Öncelikle çocuğunuzun ne şekilde epilepsi geçirdiğini mutlaka aileden öğrenin. (Göz kırması mı, bilincini kaybederek mi, kol hareketiyle mi...) Derste geçirme ihtimali olup olmadığını bu şekilde öğrenerek sınıfınızda bu duruma göre önlemler alabilirsiniz.
  • Epilepsi nöbetlerini etkileyen durumları aileden, ailenin bilgisi yoksa çocuğunuzun doktorundan mutlaka öğrenin. Yemeklerden, ışığın gücüne kadar her şey çocuğunuzun durumuna göre derste yapılandırılmış olmalı.
  • Sınıfınızda olası nöbetler için sivri mobilyalar kullanmamaya dikkat edin.
  • Kaynaştırma sınıfında çalışan öğretmen arkadaşlarımız sınıftaki diğer çocukları da bu konuda bilgilendirmelidirler. Korkutmadan, normal bir durum olarak görülerek çocuklar bilgilendirilmelidir. Bilgi veren kişinin tavrı oldukça önemli.
  • Kaynaştırma sınıfınızda bu durumun bir provasını yapın. Minik bir drama etkinliği ile olası bir durumda neler yapılması gerektiğini sınıfınızdaki çocuklarınız ile birlikte deneyin. Bu sırada etkinliğe katılacak olan epilesi tanılı çocuğunuz da kendisi nöbet geçirirken neler olabileceğini görerek daha güvende ve anlaşılmış hissedecektir.
  • Bireysel derslerde ise ilk yapılması gereken çocuğumuzun dikkat süreçlerini değerlendirmek. Dikkati toplama, sürdürme, sonlandırma; seçici dikkat, örgütleme vs. gibi unsurlardan hangisini epilepsinin etkilediği tespit edilirse; dersler daha sağlam bir zemine oturacaktır. (Dikkat Testleri konusunda bir bataryanın eğitimini aldım. Bu konuda bilgi almak isteyen başvurabilir. Seve seve yardımcı olmak isterim.)
  • Önceki maddede uygulanan dikkat testlerinin sonucunda çocuklarımızla sık sık dikkat geliştirmeye yönelik etkinlikler uygulanmalıdır. Bu uygulamalar çocuğumuzun epilepsi nöbetlerinin şiddetine ve eğitsel performansına göre değişmelidir.
  • Epilepsi nöbetlerinin beynin hangi lobunu, ne derece etkilediği bilgisi de derslerimizin gidişatını etkiler. Dil ve konuşmadan sorumlu merkez ise dil ve konuşmaya, görsel uyaranlara hassas olan merkez ise işitmeye daha çok ağırlık verilmesini örnek olarak verebilirim.
  • Bol bol tekrar, evde bol bol tekrarın desteklenmesi oldukça önemlidir. Her nöbet beyinden bir şeyler alır götürür algısı evet doğru, ancak bol tekrar ile ve kalıcılık, genelleme basamaklarının doğru çalışılması "unutmalara" engel olabilir.
  • Her nöbet sonrası eve göndermek çocuklarımızın mahrum kalmasını, etiketlenmesini ya da okuldan hoşlanmıyorsa ödüllendirilmesini sağlayabilir. Nöbet sonrası dinlenmesini sağlamak önemlidir. Burada çocuğumuz farklı bir sınıfa alınabilir ancak dinlenme sonrası gelebileceği söylenerek bu yapılmalıdır.
Artık epilepsinin farkındasın, farkını göster.

Umarım sizler için kullanışlı bir yazı olmuştur. Görüş, katkı, öneri için nereden ulaşabileceğiniz sayfanın en başında yazıyor.
Şimdiden kolaylıklar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava Gire