Ana içeriğe atla

Kesir Çeşitleri - Tekrar Çalışması

İlk dersimize ev çalışmalarının kontolü ile başladık. Ev çalışmasındaki kesirleri sayı doğrusunda gösterme etkinliğini birlikte yaptık. Kalan zamanımızda ve ikinci dersimizde sosyal bilgiler yaptık. Sosyal bilgilerden geçen hafta teknoloji ünitesini tamamlamıştık. Ünite sonu değerlende çalışmalarını yaptık. Üniteyi kavram haritasını kullanarak tekrar ettik. Ders defterimize kavram haritasını yapıştırdık. Daha sonra yeni ünitede çalışacağımız konuları inceledik. İhtiyaç ve isteklerimiz konusuna giriş yaptık. Kitabımızdaki örnek olayları okuyarak soru cevaplarla konuya giriş yaptık. İhtiyaç ve isteklerimizin neler olduğunu, önem sırasını, karşılanmadığında ne tür durumlarla karşılaşacağımızı vs. konuştuk. Yarın konuyu morpakampüsten tekrar edip ders defterimize konuyla ilgili not tutacağız. Teknoloji ünitesinin defter çalışması;


Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Basit ve bileşik kesirlerle ilgili olarak alıştırmalar yaptık. Kesirleri şekiller ve sayı doğrusu üzerinde gösterdik. Tam sayılı kesirlere çalıştık. Bunun için dosya kağıtlarını kullandık. Öncelikle öğrencilerimize 1 tane dosya kağıdını gösterdim. Bunun 1 bütün, 1 tam olduğunu konuştuk. Aynı şekilde 2 bütün, 2 tam vs. şeklinde devam ettik. Daha sonra 1 dosya kağıdının yanına dörtte bir kesrini ifade eden başka bir dosya kağıdı koyduk. Bu durumda oluşan kesrin 1 bütünden azı mı çoğu mu ifade ettiğini konuştuk. Aynı modeli bileşik kesir olarak gösterdik. Bileşik kesirle tam sayılı kesir arasındaki ilşkiyi kavramaya çalıştık. Tam sayılı kesri sayı doğrusunda göstermeyi öğrendik. Ders defterimize konuyla ilgili olarak alıştırmalar çözdük. Kesirlerle ilgili olarak alıştırmalar yapmaya devam edeceğiz. Özellikle sayı doğrusunda kesirleri gösterme konusu öğrencilerimizi zorluyor. Yarın konuyu somutlaştırarak çalışacağız.

Öğleden sonraki ilk dersimizde trafik güvenliği yaptık. Trafikteki tehlikeli davranışlar konusuna çalıştık. Kitabımızdaki görselleri inceleyerek görseller hakkında konuştuk. Ulaşım araçlarını kullanım amacına göre sınıflandırdık. Yolculuk yaparken ne tür kurallara uymamız gerektiğini konuştuk. Ders defterimize konuyla ilgili olarak not tuttuk.

Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık.


İlk dersimize ev çalışmalarının kontolü ile başladık. Ev çalışmasındaki kesirleri sayı doğrusunda gösterme etkinliğini birlikte yaptık. Kalan zamanımızda ve ikinci dersimizde sosyal bilgiler yaptık. Sosyal bilgilerden geçen hafta teknoloji ünitesini tamamlamıştık. Ünite sonu değerlende çalışmalarını yaptık. Üniteyi kavram haritasını kullanarak tekrar ettik. Ders defterimize kavram haritasını yapıştırdık. Daha sonra yeni ünitede çalışacağımız konuları inceledik. İhtiyaç ve isteklerimiz konusuna giriş yaptık. Kitabımızdaki örnek olayları okuyarak soru cevaplarla konuya giriş yaptık. İhtiyaç ve isteklerimizin neler olduğunu, önem sırasını, karşılanmadığında ne tür durumlarla karşılaşacağımızı vs. konuştuk. Yarın konuyu morpakampüsten tekrar edip ders defterimize konuyla ilgili not tutacağız. Teknoloji ünitesinin defter çalışması;


Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Basit ve bileşik kesirlerle ilgili olarak alıştırmalar yaptık. Kesirleri şekiller ve sayı doğrusu üzerinde gösterdik. Tam sayılı kesirlere çalıştık. Bunun için dosya kağıtlarını kullandık. Öncelikle öğrencilerimize 1 tane dosya kağıdını gösterdim. Bunun 1 bütün, 1 tam olduğunu konuştuk. Aynı şekilde 2 bütün, 2 tam vs. şeklinde devam ettik. Daha sonra 1 dosya kağıdının yanına dörtte bir kesrini ifade eden başka bir dosya kağıdı koyduk. Bu durumda oluşan kesrin 1 bütünden azı mı çoğu mu ifade ettiğini konuştuk. Aynı modeli bileşik kesir olarak gösterdik. Bileşik kesirle tam sayılı kesir arasındaki ilşkiyi kavramaya çalıştık. Tam sayılı kesri sayı doğrusunda göstermeyi öğrendik. Ders defterimize konuyla ilgili olarak alıştırmalar çözdük. Kesirlerle ilgili olarak alıştırmalar yapmaya devam edeceğiz. Özellikle sayı doğrusunda kesirleri gösterme konusu öğrencilerimizi zorluyor. Yarın konuyu somutlaştırarak çalışacağız.

Öğleden sonraki ilk dersimizde trafik güvenliği yaptık. Trafikteki tehlikeli davranışlar konusuna çalıştık. Kitabımızdaki görselleri inceleyerek görseller hakkında konuştuk. Ulaşım araçlarını kullanım amacına göre sınıflandırdık. Yolculuk yaparken ne tür kurallara uymamız gerektiğini konuştuk. Ders defterimize konuyla ilgili olarak not tuttuk.

Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık.


İlk dersimize ev çalışmalarının kontolü ile başladık. Ev çalışmasındaki kesirleri sayı doğrusunda gösterme etkinliğini birlikte yaptık. Kalan zamanımızda ve ikinci dersimizde sosyal bilgiler yaptık. Sosyal bilgilerden geçen hafta teknoloji ünitesini tamamlamıştık. Ünite sonu değerlende çalışmalarını yaptık. Üniteyi kavram haritasını kullanarak tekrar ettik. Ders defterimize kavram haritasını yapıştırdık. Daha sonra yeni ünitede çalışacağımız konuları inceledik. İhtiyaç ve isteklerimiz konusuna giriş yaptık. Kitabımızdaki örnek olayları okuyarak soru cevaplarla konuya giriş yaptık. İhtiyaç ve isteklerimizin neler olduğunu, önem sırasını, karşılanmadığında ne tür durumlarla karşılaşacağımızı vs. konuştuk. Yarın konuyu morpakampüsten tekrar edip ders defterimize konuyla ilgili not tutacağız. Teknoloji ünitesinin defter çalışması;


Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Basit ve bileşik kesirlerle ilgili olarak alıştırmalar yaptık. Kesirleri şekiller ve sayı doğrusu üzerinde gösterdik. Tam sayılı kesirlere çalıştık. Bunun için dosya kağıtlarını kullandık. Öncelikle öğrencilerimize 1 tane dosya kağıdını gösterdim. Bunun 1 bütün, 1 tam olduğunu konuştuk. Aynı şekilde 2 bütün, 2 tam vs. şeklinde devam ettik. Daha sonra 1 dosya kağıdının yanına dörtte bir kesrini ifade eden başka bir dosya kağıdı koyduk. Bu durumda oluşan kesrin 1 bütünden azı mı çoğu mu ifade ettiğini konuştuk. Aynı modeli bileşik kesir olarak gösterdik. Bileşik kesirle tam sayılı kesir arasındaki ilşkiyi kavramaya çalıştık. Tam sayılı kesri sayı doğrusunda göstermeyi öğrendik. Ders defterimize konuyla ilgili olarak alıştırmalar çözdük. Kesirlerle ilgili olarak alıştırmalar yapmaya devam edeceğiz. Özellikle sayı doğrusunda kesirleri gösterme konusu öğrencilerimizi zorluyor. Yarın konuyu somutlaştırarak çalışacağız.

Öğleden sonraki ilk dersimizde trafik güvenliği yaptık. Trafikteki tehlikeli davranışlar konusuna çalıştık. Kitabımızdaki görselleri inceleyerek görseller hakkında konuştuk. Ulaşım araçlarını kullanım amacına göre sınıflandırdık. Yolculuk yaparken ne tür kurallara uymamız gerektiğini konuştuk. Ders defterimize konuyla ilgili olarak not tuttuk.

Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava Gire