Ana içeriğe atla

Kesirler

İlk iki dersimiz İngilizce idi. Üçüncü dersimize rehberlik çalışması yaparak başladık. Sorumluluk konusu ve kitap okuma ile ilgili bazı sıkıntılarımız vardı.:) Öğrencilerimizle bu konular üzerinde konuştuk.Hafta sonu yapılan çalışmalar ve hafta içi yapılacak çalışmalar hakkında konuştuk. Ev çalışmalarının kontrolünü yaptık.

Dördüncü ve öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Kesirler konusuna başladık. 2. ve 3. sınıfta kesirleri konusunu yüzeysel olarak çalışmıştık. Zaman zaman diğer konularda bu konuya değindiğimiz olmuştu. Bugün kesir kavramı ve birim kesir üzerinde çalışma yaptık. Bunun için 9 tane elma getirdim sınıfa. Öncelikle elmaları saydık ve basit toplama çıkarma işlemleri ile doğal sayıları nasıl kullandığımızı gördük. Elmalardan birini ikiye bölüp paylaştırma yaptığımızda parçalardan herbirini sayılarla nasıl ifade edeceğimizi konuştuk. Kesir konusunu hatırlayan öğrencilerimiz yeni sayı sistemi olması gerektiğini, ileri düzey bilgisi olan öğrencilerimiz ondalık sayılarla ifade edebileceğimizi, semboller kullanacağımız vs. söyleyenler oldu. Amacımız zaten bu konuyu öğrencilerimiz neden öğreniyorlar bu kavratmamız gerekiyor. Yarım, çeyrek gibi ifadeleri sayısal olarak ifade etmek için kesir sayılarını kullanmamız gerektiğini açıkladık. Şekiller ile kesirler oluşturup okunuşlarını çalıştık. Birim kesir kavramına çalıştık. Birim kesir kavramında toplama işlemine değindik. Toplama işleminde detaya girmedik. Sadece birim kesirleri toplayarak istenilen kesir değerine nasıl ulaşacağımızı kavradık. Yarın kesir çeşitlerine çalışmaya başlayacağız. Ev çalışması olarak bugün gördüğümüz konuyla ilgili etkinlikler verdim. Öğrencilerimiz matematik defterine çalıştıktan sonra ev çalışmasını yapmalıdırlar.

Son dersimizde görsel etkinlik yaptık. Geçtiğimiz haftalarda çalıştığımız perspektif çalışmasının çizimini tamamladık. Karakalem ile gölgelendirme kısmı kaldı. Bunun için gerekli açıklamaları öğrencilerimize yaptım. Yapılan çalışma örneğini paylaştım. Öğrencilerimiz gölgelendirmeyi yaparken bu örneğe göre yapacaklar.Çalışmanın detayı sitemizin ilgili sayfasındadır.
Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık. Harmandalı ve Yunt Dağları oyunlarının gösteri düzenine çalıştık. Yunt Dağları zeybeğinden sonra Cumaovası zeybeğine girişi çalıştık. Harmandalı, Yunt Dağları ve Cumaovası şu anda bir bütün haline geldi. Cumaovası zeybeği sırasında kız öğrencilerimizin alacağı düzen ve Cumaovası zeybeğinden sonra erkek öğrencilerimizin alacağı düzeni çalıştık. Gösteri düzeninin büyük bir kısmı tamamlandı sayılır. Solo çalışmalarının da büyük bir kısmı tamamlandı.
İlk iki dersimiz İngilizce idi. Üçüncü dersimize rehberlik çalışması yaparak başladık. Sorumluluk konusu ve kitap okuma ile ilgili bazı sıkıntılarımız vardı.:) Öğrencilerimizle bu konular üzerinde konuştuk.Hafta sonu yapılan çalışmalar ve hafta içi yapılacak çalışmalar hakkında konuştuk. Ev çalışmalarının kontrolünü yaptık.

Dördüncü ve öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Kesirler konusuna başladık. 2. ve 3. sınıfta kesirleri konusunu yüzeysel olarak çalışmıştık. Zaman zaman diğer konularda bu konuya değindiğimiz olmuştu. Bugün kesir kavramı ve birim kesir üzerinde çalışma yaptık. Bunun için 9 tane elma getirdim sınıfa. Öncelikle elmaları saydık ve basit toplama çıkarma işlemleri ile doğal sayıları nasıl kullandığımızı gördük. Elmalardan birini ikiye bölüp paylaştırma yaptığımızda parçalardan herbirini sayılarla nasıl ifade edeceğimizi konuştuk. Kesir konusunu hatırlayan öğrencilerimiz yeni sayı sistemi olması gerektiğini, ileri düzey bilgisi olan öğrencilerimiz ondalık sayılarla ifade edebileceğimizi, semboller kullanacağımız vs. söyleyenler oldu. Amacımız zaten bu konuyu öğrencilerimiz neden öğreniyorlar bu kavratmamız gerekiyor. Yarım, çeyrek gibi ifadeleri sayısal olarak ifade etmek için kesir sayılarını kullanmamız gerektiğini açıkladık. Şekiller ile kesirler oluşturup okunuşlarını çalıştık. Birim kesir kavramına çalıştık. Birim kesir kavramında toplama işlemine değindik. Toplama işleminde detaya girmedik. Sadece birim kesirleri toplayarak istenilen kesir değerine nasıl ulaşacağımızı kavradık. Yarın kesir çeşitlerine çalışmaya başlayacağız. Ev çalışması olarak bugün gördüğümüz konuyla ilgili etkinlikler verdim. Öğrencilerimiz matematik defterine çalıştıktan sonra ev çalışmasını yapmalıdırlar.

Son dersimizde görsel etkinlik yaptık. Geçtiğimiz haftalarda çalıştığımız perspektif çalışmasının çizimini tamamladık. Karakalem ile gölgelendirme kısmı kaldı. Bunun için gerekli açıklamaları öğrencilerimize yaptım. Yapılan çalışma örneğini paylaştım. Öğrencilerimiz gölgelendirmeyi yaparken bu örneğe göre yapacaklar.Çalışmanın detayı sitemizin ilgili sayfasındadır.
Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık. Harmandalı ve Yunt Dağları oyunlarının gösteri düzenine çalıştık. Yunt Dağları zeybeğinden sonra Cumaovası zeybeğine girişi çalıştık. Harmandalı, Yunt Dağları ve Cumaovası şu anda bir bütün haline geldi. Cumaovası zeybeği sırasında kız öğrencilerimizin alacağı düzen ve Cumaovası zeybeğinden sonra erkek öğrencilerimizin alacağı düzeni çalıştık. Gösteri düzeninin büyük bir kısmı tamamlandı sayılır. Solo çalışmalarının da büyük bir kısmı tamamlandı.
İlk iki dersimiz İngilizce idi. Üçüncü dersimize rehberlik çalışması yaparak başladık. Sorumluluk konusu ve kitap okuma ile ilgili bazı sıkıntılarımız vardı.:) Öğrencilerimizle bu konular üzerinde konuştuk.Hafta sonu yapılan çalışmalar ve hafta içi yapılacak çalışmalar hakkında konuştuk. Ev çalışmalarının kontrolünü yaptık.

Dördüncü ve öğleden sonraki ilk dersimizde matematik yaptık. Kesirler konusuna başladık. 2. ve 3. sınıfta kesirleri konusunu yüzeysel olarak çalışmıştık. Zaman zaman diğer konularda bu konuya değindiğimiz olmuştu. Bugün kesir kavramı ve birim kesir üzerinde çalışma yaptık. Bunun için 9 tane elma getirdim sınıfa. Öncelikle elmaları saydık ve basit toplama çıkarma işlemleri ile doğal sayıları nasıl kullandığımızı gördük. Elmalardan birini ikiye bölüp paylaştırma yaptığımızda parçalardan herbirini sayılarla nasıl ifade edeceğimizi konuştuk. Kesir konusunu hatırlayan öğrencilerimiz yeni sayı sistemi olması gerektiğini, ileri düzey bilgisi olan öğrencilerimiz ondalık sayılarla ifade edebileceğimizi, semboller kullanacağımız vs. söyleyenler oldu. Amacımız zaten bu konuyu öğrencilerimiz neden öğreniyorlar bu kavratmamız gerekiyor. Yarım, çeyrek gibi ifadeleri sayısal olarak ifade etmek için kesir sayılarını kullanmamız gerektiğini açıkladık. Şekiller ile kesirler oluşturup okunuşlarını çalıştık. Birim kesir kavramına çalıştık. Birim kesir kavramında toplama işlemine değindik. Toplama işleminde detaya girmedik. Sadece birim kesirleri toplayarak istenilen kesir değerine nasıl ulaşacağımızı kavradık. Yarın kesir çeşitlerine çalışmaya başlayacağız. Ev çalışması olarak bugün gördüğümüz konuyla ilgili etkinlikler verdim. Öğrencilerimiz matematik defterine çalıştıktan sonra ev çalışmasını yapmalıdırlar.

Son dersimizde görsel etkinlik yaptık. Geçtiğimiz haftalarda çalıştığımız perspektif çalışmasının çizimini tamamladık. Karakalem ile gölgelendirme kısmı kaldı. Bunun için gerekli açıklamaları öğrencilerimize yaptım. Yapılan çalışma örneğini paylaştım. Öğrencilerimiz gölgelendirmeyi yaparken bu örneğe göre yapacaklar.Çalışmanın detayı sitemizin ilgili sayfasındadır.
Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık. Harmandalı ve Yunt Dağları oyunlarının gösteri düzenine çalıştık. Yunt Dağları zeybeğinden sonra Cumaovası zeybeğine girişi çalıştık. Harmandalı, Yunt Dağları ve Cumaovası şu anda bir bütün haline geldi. Cumaovası zeybeği sırasında kız öğrencilerimizin alacağı düzen ve Cumaovası zeybeğinden sonra erkek öğrencilerimizin alacağı düzeni çalıştık. Gösteri düzeninin büyük bir kısmı tamamlandı sayılır. Solo çalışmalarının da büyük bir kısmı tamamlandı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

1 Yemek Kaşığı Kaç CC – Kaç CL Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden santilitre– yemek kaşığı ve yemek kaşığı – cc ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. YEMEK KAŞIĞI – CC – YEMEK KAŞIĞI ÇEVİRME 1 yemek kaşığı kaç cc yapar? ? cc eder. 1 cc kaç yemek kaşığı yapar? ? yemek kaşığı eder. YEMEK KAŞIĞI – SANTİLİTRE – YEMEK KAŞIĞI    ÇEVİRME 1 yemek kaşığı kaç santilitre yapar? 1 cl eder. 1 santilitre kaç yemek kaşığı yapar? 1 yemek kaşığı eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç yemek kaşığıdır, kaç ccdır, kaç santilitredir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: CC’nın kısaltması cc, Yemek kaşığı’nın kısaltması yk, Santilitre’nin kısaltması cl Burada yemek kaşığı – santilitre hesaplama ve yemek kaşığı – cc hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan yemek kaşığı hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış olup bilimsel ve akademik çalışmalar için y