Ana içeriğe atla

Kesir Çeşitleri

İlk iki dersimiz din kültürü idi.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Dün çalışmaya başladığımız kesirler konusunu verdiğim ev çalışmasından etkinlikleri tahtada çözerek tekrar ettik. Birim kesir kavramına değindik. Daha sonra kesir çeşitleri konusuna başladık. Öncelikle tahtaya üç tane kesir yazdım. Bu kesirlerin basit kesir olduğunu öğrencilerimize söylemeden. Bu kesirleri şekillerle ve sayı doğrusunda gösterdik. Daha sonra bu kesirlerin bir bütünden azı mı çoğu mu ifade ettiğini soru cevaplarla kavramaya çalıştık. Elma ve dosya kağtları ile somutlaştırdık. Bu kesirlerde pay ve payda arasındaki ilişkiyi kavradık. Bu kesirlere basit kesir denildiğini öğrendik. Bileşik kesirler içinde aynı çalışma basamaklarını uyguladık. Tam sayılı kesirleri yarın çalışacağız. Kesir çeşitlerinde öğrencilerimizin kavraması gereken pay ve payda arasındaki ilşkiden daha çok kesir değerinin bütünden az mı çok mu veya bütüne eşit mi olduğudur. Öğrenciler bu durumu kavrayabilirse kesirlerle ilgili diğer konuları da çabucak kavrayacaklardır.

Öğleden sonraki ilk dersimizde insan hakları yaptık. Uzlaşı konusuna giriş yaptık. Beyin fırtınası yaparak uzlaşı kelimesinin ne demek olduğunu kavramaya çalıştık. Daha sonra günlük hayattan örnekler verdik. Ders kitabındaki etkinlikleri yaparak konuyu çalıştık. Ders defterimize konuyla ilgili olarak not tuttuk.

Son dersimizde oyun ve fiziki etkinlikler yaptık. Temel ısınma hareketlerinden sonra tombik oyunu oynadık.

Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık.

Akıl ve zeka oyunları turnuvası için tarihler belirlendi. 24 Mart'ta ilçe elemesi yapılacaktır. Bunun için ilçemizdeki turnuvaya istekli olan bütün öğrencilerimiz katılabilecektir. Her oyundan sadece 1 öğrencimiz ildeki elemelere katılacaktır. Bu konuda öğrencilerimize gerekli açıklamaları yaptım. İlçe elemelerine kadar bu işle ilgilenen bütün öğrencilerimizi zaman zaman çalıştırmaya devam edeceğim. İleri düzeydeki öğrencilerimiz için çalışma programımız biraz daha yoğun geçecektir.
İlk iki dersimiz din kültürü idi.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Dün çalışmaya başladığımız kesirler konusunu verdiğim ev çalışmasından etkinlikleri tahtada çözerek tekrar ettik. Birim kesir kavramına değindik. Daha sonra kesir çeşitleri konusuna başladık. Öncelikle tahtaya üç tane kesir yazdım. Bu kesirlerin basit kesir olduğunu öğrencilerimize söylemeden. Bu kesirleri şekillerle ve sayı doğrusunda gösterdik. Daha sonra bu kesirlerin bir bütünden azı mı çoğu mu ifade ettiğini soru cevaplarla kavramaya çalıştık. Elma ve dosya kağtları ile somutlaştırdık. Bu kesirlerde pay ve payda arasındaki ilişkiyi kavradık. Bu kesirlere basit kesir denildiğini öğrendik. Bileşik kesirler içinde aynı çalışma basamaklarını uyguladık. Tam sayılı kesirleri yarın çalışacağız. Kesir çeşitlerinde öğrencilerimizin kavraması gereken pay ve payda arasındaki ilşkiden daha çok kesir değerinin bütünden az mı çok mu veya bütüne eşit mi olduğudur. Öğrenciler bu durumu kavrayabilirse kesirlerle ilgili diğer konuları da çabucak kavrayacaklardır.

Öğleden sonraki ilk dersimizde insan hakları yaptık. Uzlaşı konusuna giriş yaptık. Beyin fırtınası yaparak uzlaşı kelimesinin ne demek olduğunu kavramaya çalıştık. Daha sonra günlük hayattan örnekler verdik. Ders kitabındaki etkinlikleri yaparak konuyu çalıştık. Ders defterimize konuyla ilgili olarak not tuttuk.

Son dersimizde oyun ve fiziki etkinlikler yaptık. Temel ısınma hareketlerinden sonra tombik oyunu oynadık.

Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık.

Akıl ve zeka oyunları turnuvası için tarihler belirlendi. 24 Mart'ta ilçe elemesi yapılacaktır. Bunun için ilçemizdeki turnuvaya istekli olan bütün öğrencilerimiz katılabilecektir. Her oyundan sadece 1 öğrencimiz ildeki elemelere katılacaktır. Bu konuda öğrencilerimize gerekli açıklamaları yaptım. İlçe elemelerine kadar bu işle ilgilenen bütün öğrencilerimizi zaman zaman çalıştırmaya devam edeceğim. İleri düzeydeki öğrencilerimiz için çalışma programımız biraz daha yoğun geçecektir.
İlk iki dersimiz din kültürü idi.

Üçüncü ve dördüncü dersimizde matematik yaptık. Dün çalışmaya başladığımız kesirler konusunu verdiğim ev çalışmasından etkinlikleri tahtada çözerek tekrar ettik. Birim kesir kavramına değindik. Daha sonra kesir çeşitleri konusuna başladık. Öncelikle tahtaya üç tane kesir yazdım. Bu kesirlerin basit kesir olduğunu öğrencilerimize söylemeden. Bu kesirleri şekillerle ve sayı doğrusunda gösterdik. Daha sonra bu kesirlerin bir bütünden azı mı çoğu mu ifade ettiğini soru cevaplarla kavramaya çalıştık. Elma ve dosya kağtları ile somutlaştırdık. Bu kesirlerde pay ve payda arasındaki ilişkiyi kavradık. Bu kesirlere basit kesir denildiğini öğrendik. Bileşik kesirler içinde aynı çalışma basamaklarını uyguladık. Tam sayılı kesirleri yarın çalışacağız. Kesir çeşitlerinde öğrencilerimizin kavraması gereken pay ve payda arasındaki ilşkiden daha çok kesir değerinin bütünden az mı çok mu veya bütüne eşit mi olduğudur. Öğrenciler bu durumu kavrayabilirse kesirlerle ilgili diğer konuları da çabucak kavrayacaklardır.

Öğleden sonraki ilk dersimizde insan hakları yaptık. Uzlaşı konusuna giriş yaptık. Beyin fırtınası yaparak uzlaşı kelimesinin ne demek olduğunu kavramaya çalıştık. Daha sonra günlük hayattan örnekler verdik. Ders kitabındaki etkinlikleri yaparak konuyu çalıştık. Ders defterimize konuyla ilgili olarak not tuttuk.

Son dersimizde oyun ve fiziki etkinlikler yaptık. Temel ısınma hareketlerinden sonra tombik oyunu oynadık.

Okul çıkışı halk oyunu çalışması yaptık.

Akıl ve zeka oyunları turnuvası için tarihler belirlendi. 24 Mart'ta ilçe elemesi yapılacaktır. Bunun için ilçemizdeki turnuvaya istekli olan bütün öğrencilerimiz katılabilecektir. Her oyundan sadece 1 öğrencimiz ildeki elemelere katılacaktır. Bu konuda öğrencilerimize gerekli açıklamaları yaptım. İlçe elemelerine kadar bu işle ilgilenen bütün öğrencilerimizi zaman zaman çalıştırmaya devam edeceğim. İleri düzeydeki öğrencilerimiz için çalışma programımız biraz daha yoğun geçecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava Gire