Ana içeriğe atla

Yaratıcı Drama (Yaratıcılığı Geliştirme 3)



Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri bağlamak için bez, müzik
 
 ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* İnsanların özelliklerini belirten aşağıdaki sözlerin her dizesi söylendikçe o dizede belirtilen insan tipi öğretmen ve çocuklar tarafından el, kol, beden devinimleri ve yüz mimikleriyle canlandırılır. Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dururlar ve öğretmen komutları vermeye başlar.
Öğretmen: Boyu uzun insan nasıl olur?
Öğrenciler: Böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Boyu kısa insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Şişman insan nasıldır?
Öğrenciler: Şişman insan böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Zayıf (sıska) insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyledir. (Gösterirler.)
Öğretmen: Üzüntülü insanın yüzü nasıldır?
Öğrenciler: Böyledir. (Yüz mimikleriyle gösterirler.)
Öğretmen: Yağmur yağarken insanlar nasıl gider?
Öğrenciler: Çabuk çabuk giderler. (Parmak devinimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Tembel insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Ağır ağır davranırlar. (Ağır ağır beden, el, kol devimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Çalışkan insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Canlı canlı, çabuk çabuk davranırlar. (El, kol ve beden devinimleri ile gösterirler.
         Yönergeler ısınma çalışmasa göre uzatılabilir. Öğrencilerin yaptıkları canlandırmalar birbirlerinden farklı olacaktır. Öğretmen her öğrenciyi mutlaka takip etmelidir.

1) Tavşan Yuvası
         Öğretmen öğrencilerden ikişerli grup olmalarını ister. Tek kalan olursa yanına alır eğer kimse tek kalmazsa gönüllü çiftlerden birini yanına alır. Öğretmen yönergeyi verir. “Şimdi eş olanlar kol kola girsin, sizler yuvadaki tavşanlarsınız. Biliyorsunuz tavşan yuvası küçüktür ve iki kişiden fazlasını sığamaz. Burada kendisine yuva arayan tavşanımız ve onu kovalayan bir tazımız var. Tazı tavşana dokunduğunda tavşan tazı, tazı da tavşan oluyor. Tavşan kaçarken yuvadaki tavşanlardan birinin koluna girdiğinde yandaki kişi boşa çıkıyor ve tazıya yakalanmadan yuvalardan birine girmeye çalışıyor.” Yönergesi ile oyun başlatılır.

2) Sıkı Sıkı Sarılalım
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşırlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu takip ederler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda lallarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir. (1,2,3,4 veya 5) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılır. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlayamayan veya tek kalan öğrencileri eler. Oyun bu şekilde devam ettirilir. ( 1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına “Hazır Ol!” da beklerler.

3) Kim Saklandı?
         Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci tahtanın önüne gelir. Diğerlerine arkasını dönük ve gözleri kapalı bir şekilde bekler. Öğrencilerden birisi sınıftan dışarıya çıkar. Diğerleri ise yerlerini değiştirerek karışık bir şekilde otururlar. Daha sonra öğretmenin komutuyla “Kim saklandı?” derler. Gözlerini kapatan öğrenci arkasına döner ve saklanan arkadaşını bulmaya çalışır.
 
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *İstasyon Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen her grubun birer istasyon olduğunu ve her istasyonun konuyla ilgili farklı çalışmalar yapacağını belirtir. Yeterli çalışma süresi verildikten sonra öğrenciler istasyonlarda yer değiştirerek geçtiği istasyonun çalışmasına katkıda bulunur.
İstasyonların çalışma konusu: Temiz ve sağlıklı bir çevrede mutlu yaşam
1.Grup: Resim
2.Grup: Öykü
3. Grup: Afiş
4.Grup: Şiir
         *Masal Drama: Öğrenciler 4 bölüme ayrılırlar. Gruplar kendi aralarında seçecekleri bir masalın belli bir bölümünü canlandıracaklardır. Çalışmaları için süre verilir. Gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Öğretmen öğrencilere yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşüncelerini sorar.
         *Temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşamanın önemi üzerinde durulur.
         *Öğretmen öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtır. Öğrenciler kendi ellerini kağıdın üzerine koyup şeklini çizerler. Öğrencilerden parmaklarına gelecekte yapmak istedikleri hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceklerini yazmaları istenir.



Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri bağlamak için bez, müzik
 
 ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* İnsanların özelliklerini belirten aşağıdaki sözlerin her dizesi söylendikçe o dizede belirtilen insan tipi öğretmen ve çocuklar tarafından el, kol, beden devinimleri ve yüz mimikleriyle canlandırılır. Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dururlar ve öğretmen komutları vermeye başlar.
Öğretmen: Boyu uzun insan nasıl olur?
Öğrenciler: Böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Boyu kısa insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Şişman insan nasıldır?
Öğrenciler: Şişman insan böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Zayıf (sıska) insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyledir. (Gösterirler.)
Öğretmen: Üzüntülü insanın yüzü nasıldır?
Öğrenciler: Böyledir. (Yüz mimikleriyle gösterirler.)
Öğretmen: Yağmur yağarken insanlar nasıl gider?
Öğrenciler: Çabuk çabuk giderler. (Parmak devinimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Tembel insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Ağır ağır davranırlar. (Ağır ağır beden, el, kol devimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Çalışkan insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Canlı canlı, çabuk çabuk davranırlar. (El, kol ve beden devinimleri ile gösterirler.
         Yönergeler ısınma çalışmasa göre uzatılabilir. Öğrencilerin yaptıkları canlandırmalar birbirlerinden farklı olacaktır. Öğretmen her öğrenciyi mutlaka takip etmelidir.

1) Tavşan Yuvası
         Öğretmen öğrencilerden ikişerli grup olmalarını ister. Tek kalan olursa yanına alır eğer kimse tek kalmazsa gönüllü çiftlerden birini yanına alır. Öğretmen yönergeyi verir. “Şimdi eş olanlar kol kola girsin, sizler yuvadaki tavşanlarsınız. Biliyorsunuz tavşan yuvası küçüktür ve iki kişiden fazlasını sığamaz. Burada kendisine yuva arayan tavşanımız ve onu kovalayan bir tazımız var. Tazı tavşana dokunduğunda tavşan tazı, tazı da tavşan oluyor. Tavşan kaçarken yuvadaki tavşanlardan birinin koluna girdiğinde yandaki kişi boşa çıkıyor ve tazıya yakalanmadan yuvalardan birine girmeye çalışıyor.” Yönergesi ile oyun başlatılır.

2) Sıkı Sıkı Sarılalım
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşırlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu takip ederler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda lallarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir. (1,2,3,4 veya 5) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılır. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlayamayan veya tek kalan öğrencileri eler. Oyun bu şekilde devam ettirilir. ( 1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına “Hazır Ol!” da beklerler.

3) Kim Saklandı?
         Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci tahtanın önüne gelir. Diğerlerine arkasını dönük ve gözleri kapalı bir şekilde bekler. Öğrencilerden birisi sınıftan dışarıya çıkar. Diğerleri ise yerlerini değiştirerek karışık bir şekilde otururlar. Daha sonra öğretmenin komutuyla “Kim saklandı?” derler. Gözlerini kapatan öğrenci arkasına döner ve saklanan arkadaşını bulmaya çalışır.
 
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *İstasyon Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen her grubun birer istasyon olduğunu ve her istasyonun konuyla ilgili farklı çalışmalar yapacağını belirtir. Yeterli çalışma süresi verildikten sonra öğrenciler istasyonlarda yer değiştirerek geçtiği istasyonun çalışmasına katkıda bulunur.
İstasyonların çalışma konusu: Temiz ve sağlıklı bir çevrede mutlu yaşam
1.Grup: Resim
2.Grup: Öykü
3. Grup: Afiş
4.Grup: Şiir
         *Masal Drama: Öğrenciler 4 bölüme ayrılırlar. Gruplar kendi aralarında seçecekleri bir masalın belli bir bölümünü canlandıracaklardır. Çalışmaları için süre verilir. Gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Öğretmen öğrencilere yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşüncelerini sorar.
         *Temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşamanın önemi üzerinde durulur.
         *Öğretmen öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtır. Öğrenciler kendi ellerini kağıdın üzerine koyup şeklini çizerler. Öğrencilerden parmaklarına gelecekte yapmak istedikleri hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceklerini yazmaları istenir.



Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri bağlamak için bez, müzik
 
 ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ

ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* İnsanların özelliklerini belirten aşağıdaki sözlerin her dizesi söylendikçe o dizede belirtilen insan tipi öğretmen ve çocuklar tarafından el, kol, beden devinimleri ve yüz mimikleriyle canlandırılır. Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dururlar ve öğretmen komutları vermeye başlar.
Öğretmen: Boyu uzun insan nasıl olur?
Öğrenciler: Böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Boyu kısa insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Şişman insan nasıldır?
Öğrenciler: Şişman insan böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Zayıf (sıska) insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyledir. (Gösterirler.)
Öğretmen: Üzüntülü insanın yüzü nasıldır?
Öğrenciler: Böyledir. (Yüz mimikleriyle gösterirler.)
Öğretmen: Yağmur yağarken insanlar nasıl gider?
Öğrenciler: Çabuk çabuk giderler. (Parmak devinimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Tembel insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Ağır ağır davranırlar. (Ağır ağır beden, el, kol devimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Çalışkan insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Canlı canlı, çabuk çabuk davranırlar. (El, kol ve beden devinimleri ile gösterirler.
         Yönergeler ısınma çalışmasa göre uzatılabilir. Öğrencilerin yaptıkları canlandırmalar birbirlerinden farklı olacaktır. Öğretmen her öğrenciyi mutlaka takip etmelidir.

1) Tavşan Yuvası
         Öğretmen öğrencilerden ikişerli grup olmalarını ister. Tek kalan olursa yanına alır eğer kimse tek kalmazsa gönüllü çiftlerden birini yanına alır. Öğretmen yönergeyi verir. “Şimdi eş olanlar kol kola girsin, sizler yuvadaki tavşanlarsınız. Biliyorsunuz tavşan yuvası küçüktür ve iki kişiden fazlasını sığamaz. Burada kendisine yuva arayan tavşanımız ve onu kovalayan bir tazımız var. Tazı tavşana dokunduğunda tavşan tazı, tazı da tavşan oluyor. Tavşan kaçarken yuvadaki tavşanlardan birinin koluna girdiğinde yandaki kişi boşa çıkıyor ve tazıya yakalanmadan yuvalardan birine girmeye çalışıyor.” Yönergesi ile oyun başlatılır.

2) Sıkı Sıkı Sarılalım
         Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşırlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu takip ederler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda lallarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir. (1,2,3,4 veya 5) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılır. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlayamayan veya tek kalan öğrencileri eler. Oyun bu şekilde devam ettirilir. ( 1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına “Hazır Ol!” da beklerler.

3) Kim Saklandı?
         Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci tahtanın önüne gelir. Diğerlerine arkasını dönük ve gözleri kapalı bir şekilde bekler. Öğrencilerden birisi sınıftan dışarıya çıkar. Diğerleri ise yerlerini değiştirerek karışık bir şekilde otururlar. Daha sonra öğretmenin komutuyla “Kim saklandı?” derler. Gözlerini kapatan öğrenci arkasına döner ve saklanan arkadaşını bulmaya çalışır.
 
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
         *İstasyon Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen her grubun birer istasyon olduğunu ve her istasyonun konuyla ilgili farklı çalışmalar yapacağını belirtir. Yeterli çalışma süresi verildikten sonra öğrenciler istasyonlarda yer değiştirerek geçtiği istasyonun çalışmasına katkıda bulunur.
İstasyonların çalışma konusu: Temiz ve sağlıklı bir çevrede mutlu yaşam
1.Grup: Resim
2.Grup: Öykü
3. Grup: Afiş
4.Grup: Şiir
         *Masal Drama: Öğrenciler 4 bölüme ayrılırlar. Gruplar kendi aralarında seçecekleri bir masalın belli bir bölümünü canlandıracaklardır. Çalışmaları için süre verilir. Gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.

DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
         *Öğretmen öğrencilere yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşüncelerini sorar.
         *Temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşamanın önemi üzerinde durulur.
         *Öğretmen öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtır. Öğrenciler kendi ellerini kağıdın üzerine koyup şeklini çizerler. Öğrencilerden parmaklarına gelecekte yapmak istedikleri hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceklerini yazmaları istenir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

1 Yemek Kaşığı Kaç CC – Kaç CL Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden santilitre– yemek kaşığı ve yemek kaşığı – cc ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. YEMEK KAŞIĞI – CC – YEMEK KAŞIĞI ÇEVİRME 1 yemek kaşığı kaç cc yapar? ? cc eder. 1 cc kaç yemek kaşığı yapar? ? yemek kaşığı eder. YEMEK KAŞIĞI – SANTİLİTRE – YEMEK KAŞIĞI    ÇEVİRME 1 yemek kaşığı kaç santilitre yapar? 1 cl eder. 1 santilitre kaç yemek kaşığı yapar? 1 yemek kaşığı eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç yemek kaşığıdır, kaç ccdır, kaç santilitredir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: CC’nın kısaltması cc, Yemek kaşığı’nın kısaltması yk, Santilitre’nin kısaltması cl Burada yemek kaşığı – santilitre hesaplama ve yemek kaşığı – cc hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan yemek kaşığı hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış olup bilimsel ve akademik çalışmalar için y