Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri bağlamak için bez, müzik
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* İnsanların özelliklerini belirten aşağıdaki sözlerin her dizesi söylendikçe o dizede belirtilen insan tipi öğretmen ve çocuklar tarafından el, kol, beden devinimleri ve yüz mimikleriyle canlandırılır. Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dururlar ve öğretmen komutları vermeye başlar.
Öğretmen: Boyu uzun insan nasıl olur?
Öğrenciler: Böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Boyu kısa insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Şişman insan nasıldır?
Öğrenciler: Şişman insan böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Zayıf (sıska) insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyledir. (Gösterirler.)
Öğretmen: Üzüntülü insanın yüzü nasıldır?
Öğrenciler: Böyledir. (Yüz mimikleriyle gösterirler.)
Öğretmen: Yağmur yağarken insanlar nasıl gider?
Öğrenciler: Çabuk çabuk giderler. (Parmak devinimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Tembel insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Ağır ağır davranırlar. (Ağır ağır beden, el, kol devimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Çalışkan insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Canlı canlı, çabuk çabuk davranırlar. (El, kol ve beden devinimleri ile gösterirler.
Yönergeler ısınma çalışmasa göre uzatılabilir. Öğrencilerin yaptıkları canlandırmalar birbirlerinden farklı olacaktır. Öğretmen her öğrenciyi mutlaka takip etmelidir.
1) Tavşan Yuvası
Öğretmen öğrencilerden ikişerli grup olmalarını ister. Tek kalan olursa yanına alır eğer kimse tek kalmazsa gönüllü çiftlerden birini yanına alır. Öğretmen yönergeyi verir. “Şimdi eş olanlar kol kola girsin, sizler yuvadaki tavşanlarsınız. Biliyorsunuz tavşan yuvası küçüktür ve iki kişiden fazlasını sığamaz. Burada kendisine yuva arayan tavşanımız ve onu kovalayan bir tazımız var. Tazı tavşana dokunduğunda tavşan tazı, tazı da tavşan oluyor. Tavşan kaçarken yuvadaki tavşanlardan birinin koluna girdiğinde yandaki kişi boşa çıkıyor ve tazıya yakalanmadan yuvalardan birine girmeye çalışıyor.” Yönergesi ile oyun başlatılır.
2) Sıkı Sıkı Sarılalım
Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşırlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu takip ederler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda lallarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir. (1,2,3,4 veya 5) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılır. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlayamayan veya tek kalan öğrencileri eler. Oyun bu şekilde devam ettirilir. ( 1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına “Hazır Ol!” da beklerler.
3) Kim Saklandı?
Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci tahtanın önüne gelir. Diğerlerine arkasını dönük ve gözleri kapalı bir şekilde bekler. Öğrencilerden birisi sınıftan dışarıya çıkar. Diğerleri ise yerlerini değiştirerek karışık bir şekilde otururlar. Daha sonra öğretmenin komutuyla “Kim saklandı?” derler. Gözlerini kapatan öğrenci arkasına döner ve saklanan arkadaşını bulmaya çalışır.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*İstasyon Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen her grubun birer istasyon olduğunu ve her istasyonun konuyla ilgili farklı çalışmalar yapacağını belirtir. Yeterli çalışma süresi verildikten sonra öğrenciler istasyonlarda yer değiştirerek geçtiği istasyonun çalışmasına katkıda bulunur.
İstasyonların çalışma konusu: Temiz ve sağlıklı bir çevrede mutlu yaşam
1.Grup: Resim
2.Grup: Öykü
3. Grup: Afiş
4.Grup: Şiir
*Masal Drama: Öğrenciler 4 bölüme ayrılırlar. Gruplar kendi aralarında seçecekleri bir masalın belli bir bölümünü canlandıracaklardır. Çalışmaları için süre verilir. Gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğretmen öğrencilere yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşüncelerini sorar.
*Temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşamanın önemi üzerinde durulur.
*Öğretmen öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtır. Öğrenciler kendi ellerini kağıdın üzerine koyup şeklini çizerler. Öğrencilerden parmaklarına gelecekte yapmak istedikleri hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceklerini yazmaları istenir.
Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri bağlamak için bez, müzik
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* İnsanların özelliklerini belirten aşağıdaki sözlerin her dizesi söylendikçe o dizede belirtilen insan tipi öğretmen ve çocuklar tarafından el, kol, beden devinimleri ve yüz mimikleriyle canlandırılır. Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dururlar ve öğretmen komutları vermeye başlar.
Öğretmen: Boyu uzun insan nasıl olur?
Öğrenciler: Böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Boyu kısa insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Şişman insan nasıldır?
Öğrenciler: Şişman insan böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Zayıf (sıska) insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyledir. (Gösterirler.)
Öğretmen: Üzüntülü insanın yüzü nasıldır?
Öğrenciler: Böyledir. (Yüz mimikleriyle gösterirler.)
Öğretmen: Yağmur yağarken insanlar nasıl gider?
Öğrenciler: Çabuk çabuk giderler. (Parmak devinimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Tembel insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Ağır ağır davranırlar. (Ağır ağır beden, el, kol devimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Çalışkan insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Canlı canlı, çabuk çabuk davranırlar. (El, kol ve beden devinimleri ile gösterirler.
Yönergeler ısınma çalışmasa göre uzatılabilir. Öğrencilerin yaptıkları canlandırmalar birbirlerinden farklı olacaktır. Öğretmen her öğrenciyi mutlaka takip etmelidir.
1) Tavşan Yuvası
Öğretmen öğrencilerden ikişerli grup olmalarını ister. Tek kalan olursa yanına alır eğer kimse tek kalmazsa gönüllü çiftlerden birini yanına alır. Öğretmen yönergeyi verir. “Şimdi eş olanlar kol kola girsin, sizler yuvadaki tavşanlarsınız. Biliyorsunuz tavşan yuvası küçüktür ve iki kişiden fazlasını sığamaz. Burada kendisine yuva arayan tavşanımız ve onu kovalayan bir tazımız var. Tazı tavşana dokunduğunda tavşan tazı, tazı da tavşan oluyor. Tavşan kaçarken yuvadaki tavşanlardan birinin koluna girdiğinde yandaki kişi boşa çıkıyor ve tazıya yakalanmadan yuvalardan birine girmeye çalışıyor.” Yönergesi ile oyun başlatılır.
2) Sıkı Sıkı Sarılalım
Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşırlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu takip ederler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda lallarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir. (1,2,3,4 veya 5) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılır. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlayamayan veya tek kalan öğrencileri eler. Oyun bu şekilde devam ettirilir. ( 1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına “Hazır Ol!” da beklerler.
3) Kim Saklandı?
Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci tahtanın önüne gelir. Diğerlerine arkasını dönük ve gözleri kapalı bir şekilde bekler. Öğrencilerden birisi sınıftan dışarıya çıkar. Diğerleri ise yerlerini değiştirerek karışık bir şekilde otururlar. Daha sonra öğretmenin komutuyla “Kim saklandı?” derler. Gözlerini kapatan öğrenci arkasına döner ve saklanan arkadaşını bulmaya çalışır.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*İstasyon Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen her grubun birer istasyon olduğunu ve her istasyonun konuyla ilgili farklı çalışmalar yapacağını belirtir. Yeterli çalışma süresi verildikten sonra öğrenciler istasyonlarda yer değiştirerek geçtiği istasyonun çalışmasına katkıda bulunur.
İstasyonların çalışma konusu: Temiz ve sağlıklı bir çevrede mutlu yaşam
1.Grup: Resim
2.Grup: Öykü
3. Grup: Afiş
4.Grup: Şiir
*Masal Drama: Öğrenciler 4 bölüme ayrılırlar. Gruplar kendi aralarında seçecekleri bir masalın belli bir bölümünü canlandıracaklardır. Çalışmaları için süre verilir. Gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğretmen öğrencilere yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşüncelerini sorar.
*Temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşamanın önemi üzerinde durulur.
*Öğretmen öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtır. Öğrenciler kendi ellerini kağıdın üzerine koyup şeklini çizerler. Öğrencilerden parmaklarına gelecekte yapmak istedikleri hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceklerini yazmaları istenir.
Tema: Yaratıcılığı geliştirme
Kazanımlar:
*Yaratıcı dramanın özelliklerini kavrar.
*Yaşadığı bir problemi nasıl çözebileceğini açıklar.
*İletişimde jest, mimik ve beden dilinin önemini kavrar.
*Grup içinde yapılan bir çalışmaya katkıda bulunur.
*insanlar arası sağlıklı bir iletişimin önemini kavrar.
Kullanılacak Araç – Gereç: Gözleri bağlamak için bez, müzik
ÖĞRETME – ÖĞRENME SÜRECİ
ISINMA VE OYUN (Giriş Süreci)
* İnsanların özelliklerini belirten aşağıdaki sözlerin her dizesi söylendikçe o dizede belirtilen insan tipi öğretmen ve çocuklar tarafından el, kol, beden devinimleri ve yüz mimikleriyle canlandırılır. Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dururlar ve öğretmen komutları vermeye başlar.
Öğretmen: Boyu uzun insan nasıl olur?
Öğrenciler: Böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Boyu kısa insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Şişman insan nasıldır?
Öğrenciler: Şişman insan böyle olur. (Gösterirler.)
Öğretmen: Zayıf (sıska) insan nasıl olur?
Öğrenciler: Şöyledir. (Gösterirler.)
Öğretmen: Üzüntülü insanın yüzü nasıldır?
Öğrenciler: Böyledir. (Yüz mimikleriyle gösterirler.)
Öğretmen: Yağmur yağarken insanlar nasıl gider?
Öğrenciler: Çabuk çabuk giderler. (Parmak devinimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Tembel insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Ağır ağır davranırlar. (Ağır ağır beden, el, kol devimleri ile gösterirler.)
Öğretmen: Çalışkan insanlar nasıl davranırlar.
Öğrenciler: Canlı canlı, çabuk çabuk davranırlar. (El, kol ve beden devinimleri ile gösterirler.
Yönergeler ısınma çalışmasa göre uzatılabilir. Öğrencilerin yaptıkları canlandırmalar birbirlerinden farklı olacaktır. Öğretmen her öğrenciyi mutlaka takip etmelidir.
1) Tavşan Yuvası
Öğretmen öğrencilerden ikişerli grup olmalarını ister. Tek kalan olursa yanına alır eğer kimse tek kalmazsa gönüllü çiftlerden birini yanına alır. Öğretmen yönergeyi verir. “Şimdi eş olanlar kol kola girsin, sizler yuvadaki tavşanlarsınız. Biliyorsunuz tavşan yuvası küçüktür ve iki kişiden fazlasını sığamaz. Burada kendisine yuva arayan tavşanımız ve onu kovalayan bir tazımız var. Tazı tavşana dokunduğunda tavşan tazı, tazı da tavşan oluyor. Tavşan kaçarken yuvadaki tavşanlardan birinin koluna girdiğinde yandaki kişi boşa çıkıyor ve tazıya yakalanmadan yuvalardan birine girmeye çalışıyor.” Yönergesi ile oyun başlatılır.
2) Sıkı Sıkı Sarılalım
Öğrenciler sınıfın ortasında serbest bir şekilde dolaşırlar. Bir yandan da öğretmenin vereceği komutu takip ederler. Öğretmen düdüğü çalar ve aynı anda lallarından birini havaya kaldırarak parmaklarıyla herhangi bir sayı gösterir. (1,2,3,4 veya 5) Düdük sesini duyan öğrenciler öğretmenin hangi sayıyı gösterdiğine bakarak bu sayıyı tamamlamak üzere arkadaşlarına sıkı sıkı sarılır. Bir süre sonra öğretmen oluşan grupları kontrol eder, sayıyı tamamlayamayan veya tek kalan öğrencileri eler. Oyun bu şekilde devam ettirilir. ( 1 sayısı işaret edildiğinde öğrenciler tek başlarına “Hazır Ol!” da beklerler.
3) Kim Saklandı?
Bütün öğrenciler yerlerinde otururlar. Bir öğrenci tahtanın önüne gelir. Diğerlerine arkasını dönük ve gözleri kapalı bir şekilde bekler. Öğrencilerden birisi sınıftan dışarıya çıkar. Diğerleri ise yerlerini değiştirerek karışık bir şekilde otururlar. Daha sonra öğretmenin komutuyla “Kim saklandı?” derler. Gözlerini kapatan öğrenci arkasına döner ve saklanan arkadaşını bulmaya çalışır.
DRAMA ETKİNLİĞİ VE DOĞAÇLAMA (Geliştirme Süreci)
*İstasyon Tekniği: Öğrenciler 4 gruba ayrılırlar. Öğretmen her grubun birer istasyon olduğunu ve her istasyonun konuyla ilgili farklı çalışmalar yapacağını belirtir. Yeterli çalışma süresi verildikten sonra öğrenciler istasyonlarda yer değiştirerek geçtiği istasyonun çalışmasına katkıda bulunur.
İstasyonların çalışma konusu: Temiz ve sağlıklı bir çevrede mutlu yaşam
1.Grup: Resim
2.Grup: Öykü
3. Grup: Afiş
4.Grup: Şiir
*Masal Drama: Öğrenciler 4 bölüme ayrılırlar. Gruplar kendi aralarında seçecekleri bir masalın belli bir bölümünü canlandıracaklardır. Çalışmaları için süre verilir. Gruplar sırayla çalışmalarını sunarlar.
DEĞERLENDİRME VE PAYLAŞIM (Sonuç Süreci)
*Öğretmen öğrencilere yapılan çalışmalar hakkında duygu ve düşüncelerini sorar.
*Temiz ve sağlıklı bir çevrede yaşamanın önemi üzerinde durulur.
*Öğretmen öğrencilere birer A4 kağıdı dağıtır. Öğrenciler kendi ellerini kağıdın üzerine koyup şeklini çizerler. Öğrencilerden parmaklarına gelecekte yapmak istedikleri hedefleri ve bu hedeflere nasıl ulaşabileceklerini yazmaları istenir.
Yorumlar
Yorum Gönder