Ana içeriğe atla

Özel Gereksinimli Bireylerde Şekil Eşleme Becerisinin Edinimi



Herkese güzel günler dileyerek merhaba diyorum. Hemen başlayalım!

Şekil eşleme becerisi temel eşleme becerilerinin sonuncusudur. Daha önceki yazılarımda diğer eşleme becerilerini anlatmış ve materyal örneklerimi sunmuştum size. Şimdi şekil eşlemede sıra.

Şekil eşleme becerisinin önemi nedir bakalım:
  • Bu beceri ile nesneleri, resimleri, renkleri algılamayı başaran çocuğumuz artık şekilleri de algılar.
  • Şekil algısı bireylerin dünyayı algılamaları, yükseklik-derinlik gibi önemli algı durumlarını düzenlemeleri için oldukça gereklidir.
  • Şekilleri eşleyen birey bir nesnenin başka hangi nesneyle aynı ya da farklı şekilde olduğunu ayırt edebilir. Bu da bireylere genelleme ve kalıcılık şansı sunar.
  • Şekil algısı olan bireyler çevrelerinin daha çok farkında olurlar. Bu da denge, yer, yön, hedefleme gibi fiziksel becerileri de beraberinde getirir.
  • Son olarak şekil algısı olan birey okuma-yazmaya hazırlık becerilerinde önemli bir adım atmış olur. Harfleri-satırları algılama becerisinin önkoşulu, bu beceridir.
Peki şekil eşleme nasıl çalışılır? 
Daha önceki yazılarımda da dediğim gibi ayrı bir yazı olarak (Hatta yazı dizisi olarak!) öğretim yöntemlerini sunacağım. Bu nedenle nasıl çalışılması gerektiğini ayrıntılı şekilde yazmak yerine ehr türlü yöntem ile çalışılabileceğini not düşebiliriz.

Eşleme çalışmalarındaki yönerge kontrolünü daha önce yazmıştım. Buradan okuyabilirsiniz.

Şekil eşlerken de sadece "şekil" kelimesinin duyulması, şekil kavramlarının "üçgen, kare" gibi söylenmemesi daha doğru bir adım olabilir. Çocuğunuzun durumuna göre dil girdisi için söyleyebilirsiniz de ancak daha ağır düzey çocuklarımız için söylememek, daha doğru olacaktır. Hedef "şekil"in ne demek olduğunu öğretmek aynı zamanda, bunu unutmayın.

Son olarak, gelelim basamaklarına. Bu basamaklar ilk başta çok karmaşık gelebilir. Ancak bu basamaklara göre materyal setini oluşturup bir öğretim bir değerlendirme için kutular hazırlarsanız mis gibi olur ve rahatlıkla kullanabilirsiniz. Evde aileler ise öğretmenlerinin yardımıyla bunları oyunlar eşliğinde oynarlarsa işte o zaman tadından yenmez bir öğretim süreci olmuş olur. Buyurun, karmaşık ama keyifli olan basamaklarımıza:
  1. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, iki farklı şekilde, iki nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  2. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, üç farklı şekilde, üç nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  3. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, dört farklı şekilde, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  4. Aynı doku ve büyüklükte, iki farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  5. Aynı doku ve büyüklükte, üç farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  6. Aynı doku ve büyüklükte, dört farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler. 
  7. Aynı doku, iki farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  8. Aynı doku, üç farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  9. Aynı doku, dört farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  10. İki farklı doku, dört farklı renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  11. Üç farklı doku, dört farklı renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  12. Dört farklı doku, renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
Umarım sizler için yararlı ve merak uyandırıcı bir yazı olmuştur. Şimdiden kolaylıklar diliyorum. Sevgiyle kalın, görüşmek üzere.


Herkese güzel günler dileyerek merhaba diyorum. Hemen başlayalım!

Şekil eşleme becerisi temel eşleme becerilerinin sonuncusudur. Daha önceki yazılarımda diğer eşleme becerilerini anlatmış ve materyal örneklerimi sunmuştum size. Şimdi şekil eşlemede sıra.

Şekil eşleme becerisinin önemi nedir bakalım:
  • Bu beceri ile nesneleri, resimleri, renkleri algılamayı başaran çocuğumuz artık şekilleri de algılar.
  • Şekil algısı bireylerin dünyayı algılamaları, yükseklik-derinlik gibi önemli algı durumlarını düzenlemeleri için oldukça gereklidir.
  • Şekilleri eşleyen birey bir nesnenin başka hangi nesneyle aynı ya da farklı şekilde olduğunu ayırt edebilir. Bu da bireylere genelleme ve kalıcılık şansı sunar.
  • Şekil algısı olan bireyler çevrelerinin daha çok farkında olurlar. Bu da denge, yer, yön, hedefleme gibi fiziksel becerileri de beraberinde getirir.
  • Son olarak şekil algısı olan birey okuma-yazmaya hazırlık becerilerinde önemli bir adım atmış olur. Harfleri-satırları algılama becerisinin önkoşulu, bu beceridir.
Peki şekil eşleme nasıl çalışılır? 
Daha önceki yazılarımda da dediğim gibi ayrı bir yazı olarak (Hatta yazı dizisi olarak!) öğretim yöntemlerini sunacağım. Bu nedenle nasıl çalışılması gerektiğini ayrıntılı şekilde yazmak yerine ehr türlü yöntem ile çalışılabileceğini not düşebiliriz.

Eşleme çalışmalarındaki yönerge kontrolünü daha önce yazmıştım. Buradan okuyabilirsiniz.

Şekil eşlerken de sadece "şekil" kelimesinin duyulması, şekil kavramlarının "üçgen, kare" gibi söylenmemesi daha doğru bir adım olabilir. Çocuğunuzun durumuna göre dil girdisi için söyleyebilirsiniz de ancak daha ağır düzey çocuklarımız için söylememek, daha doğru olacaktır. Hedef "şekil"in ne demek olduğunu öğretmek aynı zamanda, bunu unutmayın.

Son olarak, gelelim basamaklarına. Bu basamaklar ilk başta çok karmaşık gelebilir. Ancak bu basamaklara göre materyal setini oluşturup bir öğretim bir değerlendirme için kutular hazırlarsanız mis gibi olur ve rahatlıkla kullanabilirsiniz. Evde aileler ise öğretmenlerinin yardımıyla bunları oyunlar eşliğinde oynarlarsa işte o zaman tadından yenmez bir öğretim süreci olmuş olur. Buyurun, karmaşık ama keyifli olan basamaklarımıza:
  1. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, iki farklı şekilde, iki nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  2. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, üç farklı şekilde, üç nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  3. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, dört farklı şekilde, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  4. Aynı doku ve büyüklükte, iki farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  5. Aynı doku ve büyüklükte, üç farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  6. Aynı doku ve büyüklükte, dört farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler. 
  7. Aynı doku, iki farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  8. Aynı doku, üç farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  9. Aynı doku, dört farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  10. İki farklı doku, dört farklı renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  11. Üç farklı doku, dört farklı renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  12. Dört farklı doku, renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
Umarım sizler için yararlı ve merak uyandırıcı bir yazı olmuştur. Şimdiden kolaylıklar diliyorum. Sevgiyle kalın, görüşmek üzere.


Herkese güzel günler dileyerek merhaba diyorum. Hemen başlayalım!

Şekil eşleme becerisi temel eşleme becerilerinin sonuncusudur. Daha önceki yazılarımda diğer eşleme becerilerini anlatmış ve materyal örneklerimi sunmuştum size. Şimdi şekil eşlemede sıra.

Şekil eşleme becerisinin önemi nedir bakalım:
  • Bu beceri ile nesneleri, resimleri, renkleri algılamayı başaran çocuğumuz artık şekilleri de algılar.
  • Şekil algısı bireylerin dünyayı algılamaları, yükseklik-derinlik gibi önemli algı durumlarını düzenlemeleri için oldukça gereklidir.
  • Şekilleri eşleyen birey bir nesnenin başka hangi nesneyle aynı ya da farklı şekilde olduğunu ayırt edebilir. Bu da bireylere genelleme ve kalıcılık şansı sunar.
  • Şekil algısı olan bireyler çevrelerinin daha çok farkında olurlar. Bu da denge, yer, yön, hedefleme gibi fiziksel becerileri de beraberinde getirir.
  • Son olarak şekil algısı olan birey okuma-yazmaya hazırlık becerilerinde önemli bir adım atmış olur. Harfleri-satırları algılama becerisinin önkoşulu, bu beceridir.
Peki şekil eşleme nasıl çalışılır? 
Daha önceki yazılarımda da dediğim gibi ayrı bir yazı olarak (Hatta yazı dizisi olarak!) öğretim yöntemlerini sunacağım. Bu nedenle nasıl çalışılması gerektiğini ayrıntılı şekilde yazmak yerine ehr türlü yöntem ile çalışılabileceğini not düşebiliriz.

Eşleme çalışmalarındaki yönerge kontrolünü daha önce yazmıştım. Buradan okuyabilirsiniz.

Şekil eşlerken de sadece "şekil" kelimesinin duyulması, şekil kavramlarının "üçgen, kare" gibi söylenmemesi daha doğru bir adım olabilir. Çocuğunuzun durumuna göre dil girdisi için söyleyebilirsiniz de ancak daha ağır düzey çocuklarımız için söylememek, daha doğru olacaktır. Hedef "şekil"in ne demek olduğunu öğretmek aynı zamanda, bunu unutmayın.

Son olarak, gelelim basamaklarına. Bu basamaklar ilk başta çok karmaşık gelebilir. Ancak bu basamaklara göre materyal setini oluşturup bir öğretim bir değerlendirme için kutular hazırlarsanız mis gibi olur ve rahatlıkla kullanabilirsiniz. Evde aileler ise öğretmenlerinin yardımıyla bunları oyunlar eşliğinde oynarlarsa işte o zaman tadından yenmez bir öğretim süreci olmuş olur. Buyurun, karmaşık ama keyifli olan basamaklarımıza:
  1. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, iki farklı şekilde, iki nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  2. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, üç farklı şekilde, üç nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  3. Aynı, renk, doku ve büyüklükte, dört farklı şekilde, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  4. Aynı doku ve büyüklükte, iki farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  5. Aynı doku ve büyüklükte, üç farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  6. Aynı doku ve büyüklükte, dört farklı renk, dört farklı şekilde olan dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler. 
  7. Aynı doku, iki farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  8. Aynı doku, üç farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  9. Aynı doku, dört farklı büyüklük, dört farklı renk ve şekilde olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  10. İki farklı doku, dört farklı renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  11. Üç farklı doku, dört farklı renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
  12. Dört farklı doku, renk, şekil, büyülükte olan, dört nesne arasından, sunulan nesne ile aynı şekilde olanı eşler.
Umarım sizler için yararlı ve merak uyandırıcı bir yazı olmuştur. Şimdiden kolaylıklar diliyorum. Sevgiyle kalın, görüşmek üzere.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava Gire