Ana içeriğe atla

Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerde Fiziksel Aktivite Önerileri


Merhabalar. Geçtiğimiz haftalarda bu konudaki yazımızı ikiye bölmüş, fiziksel eğitim için önerileri sonra aktaracağımı söylemiştim. Yeni okul, okul düzenini kurma, iş yaşamına alışma derken bu yazıları hazırlamak bana nefes aldırıyor. (Üzerine bir de tez var, onu yazmıyorum bile!) Hemen başlayalım!
Fiziksel eğitimin önemini, özel gereksinimli bireylerde düzenli fiziksel aktivitenin önemini ve bu konudaki risk faktörlerini daha önceki yazımda anlatmıştım. Sonrasında da her çocuğun eğitim almadan önce fiziksel olarak da değerlendirilmesi gerektiğini ve bu değerlendirme sonrasında bireyselleştirilmiş eğitim programına bu becerilerle ilgili de amaçların eklenmesi gerektiğini vurgulamıştım.
Peki bu amaçlar eklenince neler yapabiliriz?
  • Fiziksel aktivitenin sıklığı her gün olarak belirlenmelidir. (Burada bir parantez açmak istiyorum. Kendim de düzenli spor yaptığım için bu konuda çeşitli araştırmalar yaptım. Gün aşırı sporun daha yararlı olduğu ile ilgili daha fazla araştırma gördüm. Ancak burada özel gereksinimli çocuk ve gençler söz konusu olduğu için hocamızın bu bilgiyi kasıtlı olarak bu şekilde verdiğini düşünüyorum.)
  • Fiziksel aktivite yapılırken nabız, terleme, nefes alış veriş hızı fark edilir seviyede artmalıdır. Bu artış spora devam edilen zamanlar boyunca fark edilir düzeyin de üzerine çıkmalıdır. Yani çocuğunuzun terlemediği, nefes alış verişinin hızlanmadığı bir aktiviteden söz etmiyoruz.
  • Günlük fiziksel aktivite süresi altmış dakika olmalıdır. Bunun üstüne çıkılmaması daha doğru olacaktır.
  • Fiziksel aktivitenin tipini çocuğunuzun yaşına ve cinsiyetine göre değiştirebilirsiniz. Yaşa göre daha eğlenceli ya da grup sporlarını içeren aktiviteler tercih edebilirsiniz.
  • Kas kuvvetini koruma ve arttırma hedefleri aktiviteler altmış dakikalık sporun içerisinde on beş dakika kadar yer almalıdır. Direnç eğitimi verilecek ise bireyin kendi vücut ağırlığı kullanılmalıdır. Vücut ağırlığının üzerine ek bir ağırlık tercih edilmemelidir.
  • Aktivite; ısınma, aktivite, soğuma ve esneklik bölümlerinden oluşmalıdır. Isınma 5-10 dakika, aktivite 20-40 dakika, soğuma 5-10 dakika, esneklik en az 10 dakika uygulanmalıdır.
  • Okulda uygulanan fiziksel eğitim programı için eve mutlaka bir program hazırlanmalı ve takibi yapılmalıdır. Okulda verilen beden eğitimi dersleri okulla sınırlı kalmamalıdır.
  • Çocuğunuzun fiziksel durumuna ve zihinsel performansına göre aktivitelerde uyarlamalar yapılmalıdır. Topu büyütme/küçültme, engelleri değiştirme, yönlendirici oklar koyma gibi.
  • Her okula bir beden eğitimi öğretmeni olma konusunda adımlar atılması da aslında yapılabilecek en kökten çözümlerden biridir.

Bu bilgilere ek olarak Doç. Dr. Mehmet Yanardağ hocamızın kitabından da bu bilgilerin ayrıntılı şekline ulaşabilir, okuldaki öğretmeninizden böyle bir hizmet ve yönlendirme talep edebilir, böylelikle çocuğunuzun daha sağlıklı ve mutlu bir birey olması yolunda bir adım atmış olabilirsiniz.
...
Bu arada 20 Ağustos 2017 Pazar günü, okulumuzda, ergoterapi tanıtım semineri verilecektir. Ücretsiz olan seminerimize velilerimiz, üniversite öğrencileri ve uzmanlar davetlidir. Ergoterapist Elif Nur Kaskır'ın sunumu ile ergoterapinin ne olduğu, kapsamı, özel gereksinimli bireylerde ne işe yaradığı gibi konularda bizi bilgilendirecek. Velilerimiz çocukları için neyin doğru olduğuna karar verebilmek, uzmanlarımız ise yönlendirme yapabilecek bilgi sahibi olmak için bu seminere katılmalı görüşündeyim. Etkinlik için Facebook'tan Özel Hemdem Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nin sayfasını (www.facebook.com/hemdemozelegitim) ziyaret edebilirsiniz.
...

Umarım sizler için kullanışlı ve anlaşılır bir yazı olmuştur. Görüşlerinizi bekliyorum. Sevgiler.

Merhabalar. Geçtiğimiz haftalarda bu konudaki yazımızı ikiye bölmüş, fiziksel eğitim için önerileri sonra aktaracağımı söylemiştim. Yeni okul, okul düzenini kurma, iş yaşamına alışma derken bu yazıları hazırlamak bana nefes aldırıyor. (Üzerine bir de tez var, onu yazmıyorum bile!) Hemen başlayalım!
Fiziksel eğitimin önemini, özel gereksinimli bireylerde düzenli fiziksel aktivitenin önemini ve bu konudaki risk faktörlerini daha önceki yazımda anlatmıştım. Sonrasında da her çocuğun eğitim almadan önce fiziksel olarak da değerlendirilmesi gerektiğini ve bu değerlendirme sonrasında bireyselleştirilmiş eğitim programına bu becerilerle ilgili de amaçların eklenmesi gerektiğini vurgulamıştım.
Peki bu amaçlar eklenince neler yapabiliriz?
  • Fiziksel aktivitenin sıklığı her gün olarak belirlenmelidir. (Burada bir parantez açmak istiyorum. Kendim de düzenli spor yaptığım için bu konuda çeşitli araştırmalar yaptım. Gün aşırı sporun daha yararlı olduğu ile ilgili daha fazla araştırma gördüm. Ancak burada özel gereksinimli çocuk ve gençler söz konusu olduğu için hocamızın bu bilgiyi kasıtlı olarak bu şekilde verdiğini düşünüyorum.)
  • Fiziksel aktivite yapılırken nabız, terleme, nefes alış veriş hızı fark edilir seviyede artmalıdır. Bu artış spora devam edilen zamanlar boyunca fark edilir düzeyin de üzerine çıkmalıdır. Yani çocuğunuzun terlemediği, nefes alış verişinin hızlanmadığı bir aktiviteden söz etmiyoruz.
  • Günlük fiziksel aktivite süresi altmış dakika olmalıdır. Bunun üstüne çıkılmaması daha doğru olacaktır.
  • Fiziksel aktivitenin tipini çocuğunuzun yaşına ve cinsiyetine göre değiştirebilirsiniz. Yaşa göre daha eğlenceli ya da grup sporlarını içeren aktiviteler tercih edebilirsiniz.
  • Kas kuvvetini koruma ve arttırma hedefleri aktiviteler altmış dakikalık sporun içerisinde on beş dakika kadar yer almalıdır. Direnç eğitimi verilecek ise bireyin kendi vücut ağırlığı kullanılmalıdır. Vücut ağırlığının üzerine ek bir ağırlık tercih edilmemelidir.
  • Aktivite; ısınma, aktivite, soğuma ve esneklik bölümlerinden oluşmalıdır. Isınma 5-10 dakika, aktivite 20-40 dakika, soğuma 5-10 dakika, esneklik en az 10 dakika uygulanmalıdır.
  • Okulda uygulanan fiziksel eğitim programı için eve mutlaka bir program hazırlanmalı ve takibi yapılmalıdır. Okulda verilen beden eğitimi dersleri okulla sınırlı kalmamalıdır.
  • Çocuğunuzun fiziksel durumuna ve zihinsel performansına göre aktivitelerde uyarlamalar yapılmalıdır. Topu büyütme/küçültme, engelleri değiştirme, yönlendirici oklar koyma gibi.
  • Her okula bir beden eğitimi öğretmeni olma konusunda adımlar atılması da aslında yapılabilecek en kökten çözümlerden biridir.

Bu bilgilere ek olarak Doç. Dr. Mehmet Yanardağ hocamızın kitabından da bu bilgilerin ayrıntılı şekline ulaşabilir, okuldaki öğretmeninizden böyle bir hizmet ve yönlendirme talep edebilir, böylelikle çocuğunuzun daha sağlıklı ve mutlu bir birey olması yolunda bir adım atmış olabilirsiniz.
...
Bu arada 20 Ağustos 2017 Pazar günü, okulumuzda, ergoterapi tanıtım semineri verilecektir. Ücretsiz olan seminerimize velilerimiz, üniversite öğrencileri ve uzmanlar davetlidir. Ergoterapist Elif Nur Kaskır'ın sunumu ile ergoterapinin ne olduğu, kapsamı, özel gereksinimli bireylerde ne işe yaradığı gibi konularda bizi bilgilendirecek. Velilerimiz çocukları için neyin doğru olduğuna karar verebilmek, uzmanlarımız ise yönlendirme yapabilecek bilgi sahibi olmak için bu seminere katılmalı görüşündeyim. Etkinlik için Facebook'tan Özel Hemdem Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nin sayfasını (www.facebook.com/hemdemozelegitim) ziyaret edebilirsiniz.
...

Umarım sizler için kullanışlı ve anlaşılır bir yazı olmuştur. Görüşlerinizi bekliyorum. Sevgiler.

Merhabalar. Geçtiğimiz haftalarda bu konudaki yazımızı ikiye bölmüş, fiziksel eğitim için önerileri sonra aktaracağımı söylemiştim. Yeni okul, okul düzenini kurma, iş yaşamına alışma derken bu yazıları hazırlamak bana nefes aldırıyor. (Üzerine bir de tez var, onu yazmıyorum bile!) Hemen başlayalım!
Fiziksel eğitimin önemini, özel gereksinimli bireylerde düzenli fiziksel aktivitenin önemini ve bu konudaki risk faktörlerini daha önceki yazımda anlatmıştım. Sonrasında da her çocuğun eğitim almadan önce fiziksel olarak da değerlendirilmesi gerektiğini ve bu değerlendirme sonrasında bireyselleştirilmiş eğitim programına bu becerilerle ilgili de amaçların eklenmesi gerektiğini vurgulamıştım.
Peki bu amaçlar eklenince neler yapabiliriz?
  • Fiziksel aktivitenin sıklığı her gün olarak belirlenmelidir. (Burada bir parantez açmak istiyorum. Kendim de düzenli spor yaptığım için bu konuda çeşitli araştırmalar yaptım. Gün aşırı sporun daha yararlı olduğu ile ilgili daha fazla araştırma gördüm. Ancak burada özel gereksinimli çocuk ve gençler söz konusu olduğu için hocamızın bu bilgiyi kasıtlı olarak bu şekilde verdiğini düşünüyorum.)
  • Fiziksel aktivite yapılırken nabız, terleme, nefes alış veriş hızı fark edilir seviyede artmalıdır. Bu artış spora devam edilen zamanlar boyunca fark edilir düzeyin de üzerine çıkmalıdır. Yani çocuğunuzun terlemediği, nefes alış verişinin hızlanmadığı bir aktiviteden söz etmiyoruz.
  • Günlük fiziksel aktivite süresi altmış dakika olmalıdır. Bunun üstüne çıkılmaması daha doğru olacaktır.
  • Fiziksel aktivitenin tipini çocuğunuzun yaşına ve cinsiyetine göre değiştirebilirsiniz. Yaşa göre daha eğlenceli ya da grup sporlarını içeren aktiviteler tercih edebilirsiniz.
  • Kas kuvvetini koruma ve arttırma hedefleri aktiviteler altmış dakikalık sporun içerisinde on beş dakika kadar yer almalıdır. Direnç eğitimi verilecek ise bireyin kendi vücut ağırlığı kullanılmalıdır. Vücut ağırlığının üzerine ek bir ağırlık tercih edilmemelidir.
  • Aktivite; ısınma, aktivite, soğuma ve esneklik bölümlerinden oluşmalıdır. Isınma 5-10 dakika, aktivite 20-40 dakika, soğuma 5-10 dakika, esneklik en az 10 dakika uygulanmalıdır.
  • Okulda uygulanan fiziksel eğitim programı için eve mutlaka bir program hazırlanmalı ve takibi yapılmalıdır. Okulda verilen beden eğitimi dersleri okulla sınırlı kalmamalıdır.
  • Çocuğunuzun fiziksel durumuna ve zihinsel performansına göre aktivitelerde uyarlamalar yapılmalıdır. Topu büyütme/küçültme, engelleri değiştirme, yönlendirici oklar koyma gibi.
  • Her okula bir beden eğitimi öğretmeni olma konusunda adımlar atılması da aslında yapılabilecek en kökten çözümlerden biridir.

Bu bilgilere ek olarak Doç. Dr. Mehmet Yanardağ hocamızın kitabından da bu bilgilerin ayrıntılı şekline ulaşabilir, okuldaki öğretmeninizden böyle bir hizmet ve yönlendirme talep edebilir, böylelikle çocuğunuzun daha sağlıklı ve mutlu bir birey olması yolunda bir adım atmış olabilirsiniz.
...
Bu arada 20 Ağustos 2017 Pazar günü, okulumuzda, ergoterapi tanıtım semineri verilecektir. Ücretsiz olan seminerimize velilerimiz, üniversite öğrencileri ve uzmanlar davetlidir. Ergoterapist Elif Nur Kaskır'ın sunumu ile ergoterapinin ne olduğu, kapsamı, özel gereksinimli bireylerde ne işe yaradığı gibi konularda bizi bilgilendirecek. Velilerimiz çocukları için neyin doğru olduğuna karar verebilmek, uzmanlarımız ise yönlendirme yapabilecek bilgi sahibi olmak için bu seminere katılmalı görüşündeyim. Etkinlik için Facebook'tan Özel Hemdem Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nin sayfasını (www.facebook.com/hemdemozelegitim) ziyaret edebilirsiniz.
...

Umarım sizler için kullanışlı ve anlaşılır bir yazı olmuştur. Görüşlerinizi bekliyorum. Sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava ...

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmı...

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?   ...