Merhabalar, çok uzun zaman oldu görüşmeyeli ve ben yine her zaman olduğu gibi ilk önce bu değerli blogu ihmal ettim. Ancak yavaş yavaş yeniden düzenim kuruluyor ve ben sizden gelen önerilerle yazılarıma şekil vermeye başlıyorum. Birçok öneri geldi bu süreçte, fikir veren herkese teşekkür ediyorum.
Birçok aileden duyduğum yakınma cümlesi "Benimle ilgilenmiyor!", "Bir oynadığıyla bir daha hiç oynamıyor." gibi cümleler. Dikkat dediğimiz beceri yaşa göre olgunlaşan ve gelişen bir beceri. Bizim gibi özel gereksinimli bireylere sahip ailelerde ise bu durum biraz daha farklı olabilir. Özel gereksinimli bireyler bu becerileri (Örneğin altıncı ayda iki dakika dikkatini sürdürme.) çocuğumuz kendiliğinden öğrenemeyebilir ve bizim desteğimiz gerekebilir. Bu nedenle tabloya var olan ve hedef diye iki ayrı sütun yerleştirdim. Var olan sütun da kimi zaman hedef olabilir. Bu tabloya dayanarak çocuğunuza/öğrencinize çeşitli dayatmalarda bulunmak yerine çeşitli stratejilerle dikkat süresini arttırmak daha doğru olacaktır.
Aşağıdaki tabloda yer alan rakamlar bağımsız dikkat, yönlendirilmiş dikkat, yetişkinin kontrolünde ve desteğinde dikkat olarak ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Bu sayılar ışığında zihinsel performansına göre öğrencinizden/çocuğunuzdan kaç dakika bir etkinliğe devam etmesini ya da bir nesneyle ilgilenmesini istemeniz gerektiğini, hedefinizin kaç dakika olması gerektiğini belirleyebilirsiniz.
Örneğin 3 yaşındaki bir çocuktan aynı etkinliğe 10 dakika katılmasını beklemek doğru olmayacaktır. Bu demek değil ki 3 yaşında ve dikkati 10 dakika süren bir çocukta 10. dakikada etkinliği bitireceksiniz. Burada dikkat süresini ölçüp yaşına uygunluğuna göre dikkat geliştirme etkinliklerine başlayabilirsiniz.
YAŞ ARALIĞI | DİKKAT SÜRESİ | VAR OLAN | HEDEF |
2-7 ay | Etrafındaki nesnelere ilgisi 2 dakikadan 5 dakikaya çıkarılabilir. Burada bir etkinlik tamamlamaktan bahsetmek doğru olmaz. | 2 dakika | 5 dakika |
18 aylık | 30 saniye boyunca aktiviteye dikkat sağlayabilir. 2 dakikaya çıkarılabilir. | 30 saniye | 2 dakika |
2 yaş | 60 saniye dikkat süresi vardır. 3 dakikaya kadar etkinliklerdeki dikkati arttırılabilir. | 60 saniye | 3 dakika |
2,5 yaş | Dikkat süresi 2 dakikadır. 10 dakikaya kadar çıkarılabilir. | 2 dakika | 10 dakika |
3 yaş | 3-8 dakika arasında dikkat süresi vardır. Bu aralıkta arttırılabilir. | 3 dakika | 8 dakika |
3,5 yaş | 15 dakika dikkat süresi olabilir. Bu süreye kadar arttırılabilir. | 8 dakika | 15 dakika |
4 yaş | 7-8 dakika dikkat süresini tek başına sürdürebilir. Bu süre destekle 15 dakikaya çıkarılabilir. | 8 dakika | 15 dakika |
4,5 yaş | Ebeveynin seçtiği etkinliklerde 3 dakika sürdürebilir. Bağımsız etkinliklerde süre 20 dakikayı bulur. | 3 dakika (yönlendirilmiş etkinlik) | 20 dakika |
5 yaş | Tek başına dikkat süresi 15 dakikayı bulur. 25 dakikaya kadar dikkati desteklenirse artabilir. | 15 dakika | 25 dakika |
6 yaş | Dikkat süresi artık 30 dakikaya çıkartılabilir. | 20 dakika | 30 dakika |
Umarım faydası olmuştur hem ev uygulamalarına hem de okuldaki uygulamalarımıza. Şimdiden hepimize kolaylıklar diliyorum. Sevgiler.
Merhabalar, çok uzun zaman oldu görüşmeyeli ve ben yine her zaman olduğu gibi ilk önce bu değerli blogu ihmal ettim. Ancak yavaş yavaş yeniden düzenim kuruluyor ve ben sizden gelen önerilerle yazılarıma şekil vermeye başlıyorum. Birçok öneri geldi bu süreçte, fikir veren herkese teşekkür ediyorum.
Birçok aileden duyduğum yakınma cümlesi "Benimle ilgilenmiyor!", "Bir oynadığıyla bir daha hiç oynamıyor." gibi cümleler. Dikkat dediğimiz beceri yaşa göre olgunlaşan ve gelişen bir beceri. Bizim gibi özel gereksinimli bireylere sahip ailelerde ise bu durum biraz daha farklı olabilir. Özel gereksinimli bireyler bu becerileri (Örneğin altıncı ayda iki dakika dikkatini sürdürme.) çocuğumuz kendiliğinden öğrenemeyebilir ve bizim desteğimiz gerekebilir. Bu nedenle tabloya var olan ve hedef diye iki ayrı sütun yerleştirdim. Var olan sütun da kimi zaman hedef olabilir. Bu tabloya dayanarak çocuğunuza/öğrencinize çeşitli dayatmalarda bulunmak yerine çeşitli stratejilerle dikkat süresini arttırmak daha doğru olacaktır.
Aşağıdaki tabloda yer alan rakamlar bağımsız dikkat, yönlendirilmiş dikkat, yetişkinin kontrolünde ve desteğinde dikkat olarak ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Bu sayılar ışığında zihinsel performansına göre öğrencinizden/çocuğunuzdan kaç dakika bir etkinliğe devam etmesini ya da bir nesneyle ilgilenmesini istemeniz gerektiğini, hedefinizin kaç dakika olması gerektiğini belirleyebilirsiniz.
Örneğin 3 yaşındaki bir çocuktan aynı etkinliğe 10 dakika katılmasını beklemek doğru olmayacaktır. Bu demek değil ki 3 yaşında ve dikkati 10 dakika süren bir çocukta 10. dakikada etkinliği bitireceksiniz. Burada dikkat süresini ölçüp yaşına uygunluğuna göre dikkat geliştirme etkinliklerine başlayabilirsiniz.
YAŞ ARALIĞI | DİKKAT SÜRESİ | VAR OLAN | HEDEF |
2-7 ay | Etrafındaki nesnelere ilgisi 2 dakikadan 5 dakikaya çıkarılabilir. Burada bir etkinlik tamamlamaktan bahsetmek doğru olmaz. | 2 dakika | 5 dakika |
18 aylık | 30 saniye boyunca aktiviteye dikkat sağlayabilir. 2 dakikaya çıkarılabilir. | 30 saniye | 2 dakika |
2 yaş | 60 saniye dikkat süresi vardır. 3 dakikaya kadar etkinliklerdeki dikkati arttırılabilir. | 60 saniye | 3 dakika |
2,5 yaş | Dikkat süresi 2 dakikadır. 10 dakikaya kadar çıkarılabilir. | 2 dakika | 10 dakika |
3 yaş | 3-8 dakika arasında dikkat süresi vardır. Bu aralıkta arttırılabilir. | 3 dakika | 8 dakika |
3,5 yaş | 15 dakika dikkat süresi olabilir. Bu süreye kadar arttırılabilir. | 8 dakika | 15 dakika |
4 yaş | 7-8 dakika dikkat süresini tek başına sürdürebilir. Bu süre destekle 15 dakikaya çıkarılabilir. | 8 dakika | 15 dakika |
4,5 yaş | Ebeveynin seçtiği etkinliklerde 3 dakika sürdürebilir. Bağımsız etkinliklerde süre 20 dakikayı bulur. | 3 dakika (yönlendirilmiş etkinlik) | 20 dakika |
5 yaş | Tek başına dikkat süresi 15 dakikayı bulur. 25 dakikaya kadar dikkati desteklenirse artabilir. | 15 dakika | 25 dakika |
6 yaş | Dikkat süresi artık 30 dakikaya çıkartılabilir. | 20 dakika | 30 dakika |
Umarım faydası olmuştur hem ev uygulamalarına hem de okuldaki uygulamalarımıza. Şimdiden hepimize kolaylıklar diliyorum. Sevgiler.
Merhabalar, çok uzun zaman oldu görüşmeyeli ve ben yine her zaman olduğu gibi ilk önce bu değerli blogu ihmal ettim. Ancak yavaş yavaş yeniden düzenim kuruluyor ve ben sizden gelen önerilerle yazılarıma şekil vermeye başlıyorum. Birçok öneri geldi bu süreçte, fikir veren herkese teşekkür ediyorum.
Birçok aileden duyduğum yakınma cümlesi "Benimle ilgilenmiyor!", "Bir oynadığıyla bir daha hiç oynamıyor." gibi cümleler. Dikkat dediğimiz beceri yaşa göre olgunlaşan ve gelişen bir beceri. Bizim gibi özel gereksinimli bireylere sahip ailelerde ise bu durum biraz daha farklı olabilir. Özel gereksinimli bireyler bu becerileri (Örneğin altıncı ayda iki dakika dikkatini sürdürme.) çocuğumuz kendiliğinden öğrenemeyebilir ve bizim desteğimiz gerekebilir. Bu nedenle tabloya var olan ve hedef diye iki ayrı sütun yerleştirdim. Var olan sütun da kimi zaman hedef olabilir. Bu tabloya dayanarak çocuğunuza/öğrencinize çeşitli dayatmalarda bulunmak yerine çeşitli stratejilerle dikkat süresini arttırmak daha doğru olacaktır.
Aşağıdaki tabloda yer alan rakamlar bağımsız dikkat, yönlendirilmiş dikkat, yetişkinin kontrolünde ve desteğinde dikkat olarak ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Bu sayılar ışığında zihinsel performansına göre öğrencinizden/çocuğunuzdan kaç dakika bir etkinliğe devam etmesini ya da bir nesneyle ilgilenmesini istemeniz gerektiğini, hedefinizin kaç dakika olması gerektiğini belirleyebilirsiniz.
Örneğin 3 yaşındaki bir çocuktan aynı etkinliğe 10 dakika katılmasını beklemek doğru olmayacaktır. Bu demek değil ki 3 yaşında ve dikkati 10 dakika süren bir çocukta 10. dakikada etkinliği bitireceksiniz. Burada dikkat süresini ölçüp yaşına uygunluğuna göre dikkat geliştirme etkinliklerine başlayabilirsiniz.
YAŞ ARALIĞI | DİKKAT SÜRESİ | VAR OLAN | HEDEF |
2-7 ay | Etrafındaki nesnelere ilgisi 2 dakikadan 5 dakikaya çıkarılabilir. Burada bir etkinlik tamamlamaktan bahsetmek doğru olmaz. | 2 dakika | 5 dakika |
18 aylık | 30 saniye boyunca aktiviteye dikkat sağlayabilir. 2 dakikaya çıkarılabilir. | 30 saniye | 2 dakika |
2 yaş | 60 saniye dikkat süresi vardır. 3 dakikaya kadar etkinliklerdeki dikkati arttırılabilir. | 60 saniye | 3 dakika |
2,5 yaş | Dikkat süresi 2 dakikadır. 10 dakikaya kadar çıkarılabilir. | 2 dakika | 10 dakika |
3 yaş | 3-8 dakika arasında dikkat süresi vardır. Bu aralıkta arttırılabilir. | 3 dakika | 8 dakika |
3,5 yaş | 15 dakika dikkat süresi olabilir. Bu süreye kadar arttırılabilir. | 8 dakika | 15 dakika |
4 yaş | 7-8 dakika dikkat süresini tek başına sürdürebilir. Bu süre destekle 15 dakikaya çıkarılabilir. | 8 dakika | 15 dakika |
4,5 yaş | Ebeveynin seçtiği etkinliklerde 3 dakika sürdürebilir. Bağımsız etkinliklerde süre 20 dakikayı bulur. | 3 dakika (yönlendirilmiş etkinlik) | 20 dakika |
5 yaş | Tek başına dikkat süresi 15 dakikayı bulur. 25 dakikaya kadar dikkati desteklenirse artabilir. | 15 dakika | 25 dakika |
6 yaş | Dikkat süresi artık 30 dakikaya çıkartılabilir. | 20 dakika | 30 dakika |
Umarım faydası olmuştur hem ev uygulamalarına hem de okuldaki uygulamalarımıza. Şimdiden hepimize kolaylıklar diliyorum. Sevgiler.
Yorumlar
Yorum Gönder