Ana içeriğe atla

Özel Gereksinimli Bireylerde Dikkat Süresi


 Merhabalar, çok uzun zaman oldu görüşmeyeli ve ben yine her zaman olduğu gibi ilk önce bu değerli blogu ihmal ettim. Ancak yavaş yavaş yeniden düzenim kuruluyor ve ben sizden gelen önerilerle yazılarıma şekil vermeye başlıyorum. Birçok öneri geldi bu süreçte, fikir veren herkese teşekkür ediyorum.
Birçok aileden duyduğum yakınma cümlesi "Benimle ilgilenmiyor!", "Bir oynadığıyla bir daha hiç oynamıyor." gibi cümleler. Dikkat dediğimiz beceri yaşa göre olgunlaşan ve gelişen bir beceri. Bizim gibi özel gereksinimli bireylere sahip ailelerde ise bu durum biraz daha farklı olabilir. Özel gereksinimli bireyler bu becerileri (Örneğin altıncı ayda iki dakika dikkatini sürdürme.) çocuğumuz kendiliğinden öğrenemeyebilir ve bizim desteğimiz gerekebilir. Bu nedenle tabloya var olan ve hedef diye iki ayrı sütun yerleştirdim. Var olan sütun da kimi zaman hedef olabilir. Bu tabloya dayanarak çocuğunuza/öğrencinize çeşitli dayatmalarda bulunmak yerine çeşitli stratejilerle dikkat süresini arttırmak daha doğru olacaktır.
Aşağıdaki tabloda yer alan rakamlar bağımsız dikkat, yönlendirilmiş dikkat, yetişkinin kontrolünde ve desteğinde dikkat olarak ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Bu sayılar ışığında zihinsel performansına göre öğrencinizden/çocuğunuzdan kaç dakika bir etkinliğe devam etmesini ya da bir nesneyle ilgilenmesini istemeniz gerektiğini, hedefinizin kaç dakika olması gerektiğini belirleyebilirsiniz.
Örneğin 3 yaşındaki bir çocuktan aynı etkinliğe 10 dakika katılmasını beklemek doğru olmayacaktır. Bu demek değil ki 3 yaşında ve dikkati 10 dakika süren bir çocukta 10. dakikada etkinliği bitireceksiniz. Burada dikkat süresini ölçüp yaşına uygunluğuna göre dikkat geliştirme etkinliklerine başlayabilirsiniz.

YAŞ ARALIĞI
DİKKAT SÜRESİ
VAR OLAN
HEDEF
2-7 ay
Etrafındaki nesnelere ilgisi 2 dakikadan 5 dakikaya çıkarılabilir. Burada bir etkinlik tamamlamaktan bahsetmek doğru olmaz.
2 dakika
5 dakika
18 aylık
30 saniye boyunca aktiviteye dikkat sağlayabilir. 2 dakikaya çıkarılabilir.
30 saniye
2 dakika
2 yaş
60 saniye dikkat süresi vardır. 3 dakikaya kadar etkinliklerdeki dikkati arttırılabilir.
60 saniye
3 dakika
2,5 yaş
Dikkat süresi 2 dakikadır. 10 dakikaya kadar çıkarılabilir.
2 dakika
10 dakika
3 yaş
3-8 dakika arasında dikkat süresi vardır. Bu aralıkta arttırılabilir.
3 dakika
8 dakika
3,5 yaş
15 dakika dikkat süresi olabilir. Bu süreye kadar arttırılabilir.
8 dakika
15 dakika
4 yaş
7-8 dakika dikkat süresini tek başına sürdürebilir. Bu süre destekle 15 dakikaya çıkarılabilir.
8 dakika
15 dakika
4,5 yaş
Ebeveynin seçtiği etkinliklerde 3 dakika sürdürebilir. Bağımsız etkinliklerde süre 20 dakikayı bulur.
3 dakika (yönlendirilmiş etkinlik)
20 dakika
5 yaş
Tek başına dikkat süresi 15 dakikayı bulur. 25 dakikaya kadar dikkati desteklenirse artabilir.
15 dakika
25 dakika
6 yaş
Dikkat süresi artık 30 dakikaya çıkartılabilir.
20 dakika
30 dakika

Umarım faydası olmuştur hem ev uygulamalarına hem de okuldaki uygulamalarımıza. Şimdiden hepimize kolaylıklar diliyorum. Sevgiler.

 Merhabalar, çok uzun zaman oldu görüşmeyeli ve ben yine her zaman olduğu gibi ilk önce bu değerli blogu ihmal ettim. Ancak yavaş yavaş yeniden düzenim kuruluyor ve ben sizden gelen önerilerle yazılarıma şekil vermeye başlıyorum. Birçok öneri geldi bu süreçte, fikir veren herkese teşekkür ediyorum.
Birçok aileden duyduğum yakınma cümlesi "Benimle ilgilenmiyor!", "Bir oynadığıyla bir daha hiç oynamıyor." gibi cümleler. Dikkat dediğimiz beceri yaşa göre olgunlaşan ve gelişen bir beceri. Bizim gibi özel gereksinimli bireylere sahip ailelerde ise bu durum biraz daha farklı olabilir. Özel gereksinimli bireyler bu becerileri (Örneğin altıncı ayda iki dakika dikkatini sürdürme.) çocuğumuz kendiliğinden öğrenemeyebilir ve bizim desteğimiz gerekebilir. Bu nedenle tabloya var olan ve hedef diye iki ayrı sütun yerleştirdim. Var olan sütun da kimi zaman hedef olabilir. Bu tabloya dayanarak çocuğunuza/öğrencinize çeşitli dayatmalarda bulunmak yerine çeşitli stratejilerle dikkat süresini arttırmak daha doğru olacaktır.
Aşağıdaki tabloda yer alan rakamlar bağımsız dikkat, yönlendirilmiş dikkat, yetişkinin kontrolünde ve desteğinde dikkat olarak ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Bu sayılar ışığında zihinsel performansına göre öğrencinizden/çocuğunuzdan kaç dakika bir etkinliğe devam etmesini ya da bir nesneyle ilgilenmesini istemeniz gerektiğini, hedefinizin kaç dakika olması gerektiğini belirleyebilirsiniz.
Örneğin 3 yaşındaki bir çocuktan aynı etkinliğe 10 dakika katılmasını beklemek doğru olmayacaktır. Bu demek değil ki 3 yaşında ve dikkati 10 dakika süren bir çocukta 10. dakikada etkinliği bitireceksiniz. Burada dikkat süresini ölçüp yaşına uygunluğuna göre dikkat geliştirme etkinliklerine başlayabilirsiniz.

YAŞ ARALIĞI
DİKKAT SÜRESİ
VAR OLAN
HEDEF
2-7 ay
Etrafındaki nesnelere ilgisi 2 dakikadan 5 dakikaya çıkarılabilir. Burada bir etkinlik tamamlamaktan bahsetmek doğru olmaz.
2 dakika
5 dakika
18 aylık
30 saniye boyunca aktiviteye dikkat sağlayabilir. 2 dakikaya çıkarılabilir.
30 saniye
2 dakika
2 yaş
60 saniye dikkat süresi vardır. 3 dakikaya kadar etkinliklerdeki dikkati arttırılabilir.
60 saniye
3 dakika
2,5 yaş
Dikkat süresi 2 dakikadır. 10 dakikaya kadar çıkarılabilir.
2 dakika
10 dakika
3 yaş
3-8 dakika arasında dikkat süresi vardır. Bu aralıkta arttırılabilir.
3 dakika
8 dakika
3,5 yaş
15 dakika dikkat süresi olabilir. Bu süreye kadar arttırılabilir.
8 dakika
15 dakika
4 yaş
7-8 dakika dikkat süresini tek başına sürdürebilir. Bu süre destekle 15 dakikaya çıkarılabilir.
8 dakika
15 dakika
4,5 yaş
Ebeveynin seçtiği etkinliklerde 3 dakika sürdürebilir. Bağımsız etkinliklerde süre 20 dakikayı bulur.
3 dakika (yönlendirilmiş etkinlik)
20 dakika
5 yaş
Tek başına dikkat süresi 15 dakikayı bulur. 25 dakikaya kadar dikkati desteklenirse artabilir.
15 dakika
25 dakika
6 yaş
Dikkat süresi artık 30 dakikaya çıkartılabilir.
20 dakika
30 dakika

Umarım faydası olmuştur hem ev uygulamalarına hem de okuldaki uygulamalarımıza. Şimdiden hepimize kolaylıklar diliyorum. Sevgiler.

 Merhabalar, çok uzun zaman oldu görüşmeyeli ve ben yine her zaman olduğu gibi ilk önce bu değerli blogu ihmal ettim. Ancak yavaş yavaş yeniden düzenim kuruluyor ve ben sizden gelen önerilerle yazılarıma şekil vermeye başlıyorum. Birçok öneri geldi bu süreçte, fikir veren herkese teşekkür ediyorum.
Birçok aileden duyduğum yakınma cümlesi "Benimle ilgilenmiyor!", "Bir oynadığıyla bir daha hiç oynamıyor." gibi cümleler. Dikkat dediğimiz beceri yaşa göre olgunlaşan ve gelişen bir beceri. Bizim gibi özel gereksinimli bireylere sahip ailelerde ise bu durum biraz daha farklı olabilir. Özel gereksinimli bireyler bu becerileri (Örneğin altıncı ayda iki dakika dikkatini sürdürme.) çocuğumuz kendiliğinden öğrenemeyebilir ve bizim desteğimiz gerekebilir. Bu nedenle tabloya var olan ve hedef diye iki ayrı sütun yerleştirdim. Var olan sütun da kimi zaman hedef olabilir. Bu tabloya dayanarak çocuğunuza/öğrencinize çeşitli dayatmalarda bulunmak yerine çeşitli stratejilerle dikkat süresini arttırmak daha doğru olacaktır.
Aşağıdaki tabloda yer alan rakamlar bağımsız dikkat, yönlendirilmiş dikkat, yetişkinin kontrolünde ve desteğinde dikkat olarak ayrı ayrı değerlendirilmelidir. Bu sayılar ışığında zihinsel performansına göre öğrencinizden/çocuğunuzdan kaç dakika bir etkinliğe devam etmesini ya da bir nesneyle ilgilenmesini istemeniz gerektiğini, hedefinizin kaç dakika olması gerektiğini belirleyebilirsiniz.
Örneğin 3 yaşındaki bir çocuktan aynı etkinliğe 10 dakika katılmasını beklemek doğru olmayacaktır. Bu demek değil ki 3 yaşında ve dikkati 10 dakika süren bir çocukta 10. dakikada etkinliği bitireceksiniz. Burada dikkat süresini ölçüp yaşına uygunluğuna göre dikkat geliştirme etkinliklerine başlayabilirsiniz.

YAŞ ARALIĞI
DİKKAT SÜRESİ
VAR OLAN
HEDEF
2-7 ay
Etrafındaki nesnelere ilgisi 2 dakikadan 5 dakikaya çıkarılabilir. Burada bir etkinlik tamamlamaktan bahsetmek doğru olmaz.
2 dakika
5 dakika
18 aylık
30 saniye boyunca aktiviteye dikkat sağlayabilir. 2 dakikaya çıkarılabilir.
30 saniye
2 dakika
2 yaş
60 saniye dikkat süresi vardır. 3 dakikaya kadar etkinliklerdeki dikkati arttırılabilir.
60 saniye
3 dakika
2,5 yaş
Dikkat süresi 2 dakikadır. 10 dakikaya kadar çıkarılabilir.
2 dakika
10 dakika
3 yaş
3-8 dakika arasında dikkat süresi vardır. Bu aralıkta arttırılabilir.
3 dakika
8 dakika
3,5 yaş
15 dakika dikkat süresi olabilir. Bu süreye kadar arttırılabilir.
8 dakika
15 dakika
4 yaş
7-8 dakika dikkat süresini tek başına sürdürebilir. Bu süre destekle 15 dakikaya çıkarılabilir.
8 dakika
15 dakika
4,5 yaş
Ebeveynin seçtiği etkinliklerde 3 dakika sürdürebilir. Bağımsız etkinliklerde süre 20 dakikayı bulur.
3 dakika (yönlendirilmiş etkinlik)
20 dakika
5 yaş
Tek başına dikkat süresi 15 dakikayı bulur. 25 dakikaya kadar dikkati desteklenirse artabilir.
15 dakika
25 dakika
6 yaş
Dikkat süresi artık 30 dakikaya çıkartılabilir.
20 dakika
30 dakika

Umarım faydası olmuştur hem ev uygulamalarına hem de okuldaki uygulamalarımıza. Şimdiden hepimize kolaylıklar diliyorum. Sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

1 Yemek Kaşığı Kaç CC – Kaç CL Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden santilitre– yemek kaşığı ve yemek kaşığı – cc ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. YEMEK KAŞIĞI – CC – YEMEK KAŞIĞI ÇEVİRME 1 yemek kaşığı kaç cc yapar? ? cc eder. 1 cc kaç yemek kaşığı yapar? ? yemek kaşığı eder. YEMEK KAŞIĞI – SANTİLİTRE – YEMEK KAŞIĞI    ÇEVİRME 1 yemek kaşığı kaç santilitre yapar? 1 cl eder. 1 santilitre kaç yemek kaşığı yapar? 1 yemek kaşığı eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç yemek kaşığıdır, kaç ccdır, kaç santilitredir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: CC’nın kısaltması cc, Yemek kaşığı’nın kısaltması yk, Santilitre’nin kısaltması cl Burada yemek kaşığı – santilitre hesaplama ve yemek kaşığı – cc hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan yemek kaşığı hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış olup bilimsel ve akademik çalışmalar için y