Ana içeriğe atla

Özel Gereksinimli Bireylerde Renk Eşleme Becerisi

Geçtiğimiz haftalarda farklı konulara daldık ancak eşleme becerilerini unutmadık. Bu hafta da (Evdeki külüstür bilgisayar el verdiğince.) renk eşleme ile ilgili bir paylaşımımız olsun istedim.
Renk eşleme birçok alan dışı öğretmenimizin bilmediği, sertifika programında "duysa" da ihmal ettiği önemli bir konu. Burada çocuğumuza önce "renk" kavramını öğretmiş oluyoruz ki ilerleyen dönemde kırmızının, turuncunun bir renk olduğunu öğrensin. İsterseniz konuyu en temelden alalım.
Zihnimizin birbirine bağlı şemalardan oluştuğunu varsayan teoriyi baz alarak konuşalım. Her bilgi yeni bir şemadır ve yeni bilgiler birbirine bağlanarak, birbiri üzerinden anlam bularak zihnimizdeki yerini alır. Renk kavramını bilmeyen bir çocuk kırmızıyı öğrendiğinde bunun bir renk olduğunu ilerleyen dönemde ayırt edebilir. Ancak bizim çocuklarımız özel çocuklar olduğu için bu bilginin/şemanın oluşmasında yardıma ihtiyaçları olacaktır. Renk eşleme becerisi de renk kavramlarının, her nesnenin bir rengi olduğunun farkındalığını/şemasını oluşturmak için önemlidir. Böyle hayati bir becerinin çalışılması ihmal edilmemelidir.
Aşağıda basamak basamak renk eşlemenin materyallerini paylaştım sizinle. Bu örneklere bakarak kendi setinizi de oluşturabilirsiniz. Kafa karıştırıcı gibi dursa da her basamağı oluşturup çalıştıktan sonra zorlanacağınızı düşünmüyorum.
Renk eşleme çalışırken yine otizm ve diğer engel grupları için farklı yönergeler belirleyebilirsiniz. Ancak burada "renk" sözcüğünün duyulması, çocuğun "rengi eşlediğini" bilmesi mühim. "Hangisiyle aynı renk? Eşle!", "Aynı renkle eşle." "Eş renkle eşle." yönergeleriniz olabilir. Otizmde de bu yönergeleri kullanabilirsiniz. Diğer engel gruplarında ise bunlara farklı sorular da ekleyebilirsiniz: "Bununla hangisi aynı renk?" gibi
İhmal edilmemesi gereken diğer nokta ise renk kavramlarının (Kırmızı, mavi, sarı, yeşil, turuncu, mor.-Neden sadece bu renkleri yazdığımı "renk kavramları öğretimi" yazımda açıklayacağım.) çocuk tarafından bu süreçte duyulmaması. Dil girdisi için diğer etkinliklerde kullanırken, renk eşlerken "Bu kırmızı. Diğer kırmızı nerede?" gibi sorulara yer verilmemesi gerekir. Hedefin "Renk nedir?" sorusunun cevabı olduğunu unutmayın, "Hangi renk?" değil hedefimiz. Renk eşleme bittiğinde çocuğunuz renk kavramını biliyor olmalı, hangi rengin adının ne olduğunu değil.
Eşleme davranışı için eş rengin üzerine koymasını, eş rengi vermesini, eş rengi göstermesini, fiziksel engelli çocuklarımız için eş renge bakmasını ve daha birçok davranışı bekleyebilirsiniz. Burada ölçüt davranışın ne olduğunu aile ile belirleyebilirsiniz.
Eve vereceğiniz çalışmalarla kısa sürede sonuçlanacak bu yapılandırılmış basamakların sonunda artık renk kavramlarına geçebilirsiniz. O da başka bir yazımızın konusu olsun.
Şimdi isterseniz basamaklarımıza bakalım:

Birinci basamak:
İkinci basamak (Aslında beyaz, siyah, kahverengi gibi çalışmayı düşünmediğiniz renkleri kullanmayabilirsiniz de.)


Üçüncü basamak
Dördüncü basamak (Burada büyüklük iki farklı oluyor.)
Beşinci basamak (Burada da üç farklı büyüklük söz konusu)
Altıncı basamak (Dört nesne de farklı büyüklükte bu basamaktan sonra.)
Yedinci basamak (İki farklı doku söz konusu. Ben burada beyaz ve mavi halı kaydırmaz, pembe ve yeşil havlu kullandım.)
Sekizinci basamak (Burada da üç farklı doku var. Yeşil ve sarı el işi kağıdı, mavi mukavva, kırmızı kumaş.)
Dokuzuncu basamak (Masa sarı olduğu için sarı seçenek belli olmasa da burada dört farklı doku var. Mavi kumaş, kırmızı eva, sarı plastik, mor karton.)
Umarım yararlı bir yazı olmuştur. Görüş ve önerilerinizi, sorularınızı her zaman beklerim. Şimdiden kolaylıklar, sevgiler.
Geçtiğimiz haftalarda farklı konulara daldık ancak eşleme becerilerini unutmadık. Bu hafta da (Evdeki külüstür bilgisayar el verdiğince.) renk eşleme ile ilgili bir paylaşımımız olsun istedim.
Renk eşleme birçok alan dışı öğretmenimizin bilmediği, sertifika programında "duysa" da ihmal ettiği önemli bir konu. Burada çocuğumuza önce "renk" kavramını öğretmiş oluyoruz ki ilerleyen dönemde kırmızının, turuncunun bir renk olduğunu öğrensin. İsterseniz konuyu en temelden alalım.
Zihnimizin birbirine bağlı şemalardan oluştuğunu varsayan teoriyi baz alarak konuşalım. Her bilgi yeni bir şemadır ve yeni bilgiler birbirine bağlanarak, birbiri üzerinden anlam bularak zihnimizdeki yerini alır. Renk kavramını bilmeyen bir çocuk kırmızıyı öğrendiğinde bunun bir renk olduğunu ilerleyen dönemde ayırt edebilir. Ancak bizim çocuklarımız özel çocuklar olduğu için bu bilginin/şemanın oluşmasında yardıma ihtiyaçları olacaktır. Renk eşleme becerisi de renk kavramlarının, her nesnenin bir rengi olduğunun farkındalığını/şemasını oluşturmak için önemlidir. Böyle hayati bir becerinin çalışılması ihmal edilmemelidir.
Aşağıda basamak basamak renk eşlemenin materyallerini paylaştım sizinle. Bu örneklere bakarak kendi setinizi de oluşturabilirsiniz. Kafa karıştırıcı gibi dursa da her basamağı oluşturup çalıştıktan sonra zorlanacağınızı düşünmüyorum.
Renk eşleme çalışırken yine otizm ve diğer engel grupları için farklı yönergeler belirleyebilirsiniz. Ancak burada "renk" sözcüğünün duyulması, çocuğun "rengi eşlediğini" bilmesi mühim. "Hangisiyle aynı renk? Eşle!", "Aynı renkle eşle." "Eş renkle eşle." yönergeleriniz olabilir. Otizmde de bu yönergeleri kullanabilirsiniz. Diğer engel gruplarında ise bunlara farklı sorular da ekleyebilirsiniz: "Bununla hangisi aynı renk?" gibi
İhmal edilmemesi gereken diğer nokta ise renk kavramlarının (Kırmızı, mavi, sarı, yeşil, turuncu, mor.-Neden sadece bu renkleri yazdığımı "renk kavramları öğretimi" yazımda açıklayacağım.) çocuk tarafından bu süreçte duyulmaması. Dil girdisi için diğer etkinliklerde kullanırken, renk eşlerken "Bu kırmızı. Diğer kırmızı nerede?" gibi sorulara yer verilmemesi gerekir. Hedefin "Renk nedir?" sorusunun cevabı olduğunu unutmayın, "Hangi renk?" değil hedefimiz. Renk eşleme bittiğinde çocuğunuz renk kavramını biliyor olmalı, hangi rengin adının ne olduğunu değil.
Eşleme davranışı için eş rengin üzerine koymasını, eş rengi vermesini, eş rengi göstermesini, fiziksel engelli çocuklarımız için eş renge bakmasını ve daha birçok davranışı bekleyebilirsiniz. Burada ölçüt davranışın ne olduğunu aile ile belirleyebilirsiniz.
Eve vereceğiniz çalışmalarla kısa sürede sonuçlanacak bu yapılandırılmış basamakların sonunda artık renk kavramlarına geçebilirsiniz. O da başka bir yazımızın konusu olsun.
Şimdi isterseniz basamaklarımıza bakalım:

Birinci basamak:
İkinci basamak (Aslında beyaz, siyah, kahverengi gibi çalışmayı düşünmediğiniz renkleri kullanmayabilirsiniz de.)


Üçüncü basamak
Dördüncü basamak (Burada büyüklük iki farklı oluyor.)
Beşinci basamak (Burada da üç farklı büyüklük söz konusu)
Altıncı basamak (Dört nesne de farklı büyüklükte bu basamaktan sonra.)
Yedinci basamak (İki farklı doku söz konusu. Ben burada beyaz ve mavi halı kaydırmaz, pembe ve yeşil havlu kullandım.)
Sekizinci basamak (Burada da üç farklı doku var. Yeşil ve sarı el işi kağıdı, mavi mukavva, kırmızı kumaş.)
Dokuzuncu basamak (Masa sarı olduğu için sarı seçenek belli olmasa da burada dört farklı doku var. Mavi kumaş, kırmızı eva, sarı plastik, mor karton.)
Umarım yararlı bir yazı olmuştur. Görüş ve önerilerinizi, sorularınızı her zaman beklerim. Şimdiden kolaylıklar, sevgiler.
Geçtiğimiz haftalarda farklı konulara daldık ancak eşleme becerilerini unutmadık. Bu hafta da (Evdeki külüstür bilgisayar el verdiğince.) renk eşleme ile ilgili bir paylaşımımız olsun istedim.
Renk eşleme birçok alan dışı öğretmenimizin bilmediği, sertifika programında "duysa" da ihmal ettiği önemli bir konu. Burada çocuğumuza önce "renk" kavramını öğretmiş oluyoruz ki ilerleyen dönemde kırmızının, turuncunun bir renk olduğunu öğrensin. İsterseniz konuyu en temelden alalım.
Zihnimizin birbirine bağlı şemalardan oluştuğunu varsayan teoriyi baz alarak konuşalım. Her bilgi yeni bir şemadır ve yeni bilgiler birbirine bağlanarak, birbiri üzerinden anlam bularak zihnimizdeki yerini alır. Renk kavramını bilmeyen bir çocuk kırmızıyı öğrendiğinde bunun bir renk olduğunu ilerleyen dönemde ayırt edebilir. Ancak bizim çocuklarımız özel çocuklar olduğu için bu bilginin/şemanın oluşmasında yardıma ihtiyaçları olacaktır. Renk eşleme becerisi de renk kavramlarının, her nesnenin bir rengi olduğunun farkındalığını/şemasını oluşturmak için önemlidir. Böyle hayati bir becerinin çalışılması ihmal edilmemelidir.
Aşağıda basamak basamak renk eşlemenin materyallerini paylaştım sizinle. Bu örneklere bakarak kendi setinizi de oluşturabilirsiniz. Kafa karıştırıcı gibi dursa da her basamağı oluşturup çalıştıktan sonra zorlanacağınızı düşünmüyorum.
Renk eşleme çalışırken yine otizm ve diğer engel grupları için farklı yönergeler belirleyebilirsiniz. Ancak burada "renk" sözcüğünün duyulması, çocuğun "rengi eşlediğini" bilmesi mühim. "Hangisiyle aynı renk? Eşle!", "Aynı renkle eşle." "Eş renkle eşle." yönergeleriniz olabilir. Otizmde de bu yönergeleri kullanabilirsiniz. Diğer engel gruplarında ise bunlara farklı sorular da ekleyebilirsiniz: "Bununla hangisi aynı renk?" gibi
İhmal edilmemesi gereken diğer nokta ise renk kavramlarının (Kırmızı, mavi, sarı, yeşil, turuncu, mor.-Neden sadece bu renkleri yazdığımı "renk kavramları öğretimi" yazımda açıklayacağım.) çocuk tarafından bu süreçte duyulmaması. Dil girdisi için diğer etkinliklerde kullanırken, renk eşlerken "Bu kırmızı. Diğer kırmızı nerede?" gibi sorulara yer verilmemesi gerekir. Hedefin "Renk nedir?" sorusunun cevabı olduğunu unutmayın, "Hangi renk?" değil hedefimiz. Renk eşleme bittiğinde çocuğunuz renk kavramını biliyor olmalı, hangi rengin adının ne olduğunu değil.
Eşleme davranışı için eş rengin üzerine koymasını, eş rengi vermesini, eş rengi göstermesini, fiziksel engelli çocuklarımız için eş renge bakmasını ve daha birçok davranışı bekleyebilirsiniz. Burada ölçüt davranışın ne olduğunu aile ile belirleyebilirsiniz.
Eve vereceğiniz çalışmalarla kısa sürede sonuçlanacak bu yapılandırılmış basamakların sonunda artık renk kavramlarına geçebilirsiniz. O da başka bir yazımızın konusu olsun.
Şimdi isterseniz basamaklarımıza bakalım:

Birinci basamak:
İkinci basamak (Aslında beyaz, siyah, kahverengi gibi çalışmayı düşünmediğiniz renkleri kullanmayabilirsiniz de.)


Üçüncü basamak
Dördüncü basamak (Burada büyüklük iki farklı oluyor.)
Beşinci basamak (Burada da üç farklı büyüklük söz konusu)
Altıncı basamak (Dört nesne de farklı büyüklükte bu basamaktan sonra.)
Yedinci basamak (İki farklı doku söz konusu. Ben burada beyaz ve mavi halı kaydırmaz, pembe ve yeşil havlu kullandım.)
Sekizinci basamak (Burada da üç farklı doku var. Yeşil ve sarı el işi kağıdı, mavi mukavva, kırmızı kumaş.)
Dokuzuncu basamak (Masa sarı olduğu için sarı seçenek belli olmasa da burada dört farklı doku var. Mavi kumaş, kırmızı eva, sarı plastik, mor karton.)
Umarım yararlı bir yazı olmuştur. Görüş ve önerilerinizi, sorularınızı her zaman beklerim. Şimdiden kolaylıklar, sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava ...

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmı...

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?   ...