Ana içeriğe atla

Nesne - nesne eşleme becerisi


Öğrenmeye hazırlık becerilerinden bir diğeri de eşleme becerileriydi, hatırlarsınız. Eşleme becerileriyle ilgili bir yazı paylaşmıştım. Yavaş yavaş bu becerinin basamaklarını konuşmaya başlayabiliriz.
Eşleme becerilerinin temeli nesne-nesne eşlemedir. Bu beceriyi çalışmak ne işe yarar?

  • Nesne algısını geliştirmek,
  • Aynı ve farklı kavramlarını edinmek,
  • Akademik becerilerin temelini atmak,
  • Çocuğunuzun çevreyi algılaması,
  • Nesnelerin görünümlerini fark ederek her bir nesnenin birbirinden farklı olduğunu anlayabilmesi için bu becerinin edinimi, kalıcılığı ve genellenmesi oldukça önemlidir.
Bu beceri çalışıldıktan sonra çocuğunuzun/öğrencinizin etrafına daha dikkatli bir ilgili olduğunu görecek ve çok şaşıracaksınız. Tabi bu her bireyde böyle olacak diye bir şey yok.

Bu becerileri çalışmak için semtinizdeki, sokağınızdaki "bir milyoncu" denen mağazalardan alacağınız kırılması zor ve iç içe geçebilen nesneler uygun olacaktır.
Ben sınıfımda bir kutu içine çift olarak yirmi farklı nesne doldurdum. Bu nesneleri de şu şekilde sınıflandırdım:
  • İç içe geçebilen derin kaseler, bardaklar, tabaklar,
  • İç içe geçebilen daha sığ tabaklar, kaseler, kovalar,
  • İç içe geçemeyen tablolar, kutular, tabaklar vs.
Kullanmayı düşündüğünüz ve öğrenciniz için yapılandırdığınız öğretim yönteminize göre bu beceriyi çalışmanız farklılaşacaktır. Materyal seçiminiz burada püf noktayı oluşturan bölümdür.
Bu becerinin basamakları ise şu şekildedir:
  1. İki farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


  1. Üç farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


  1. Dört farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


Materyaller ve basamaklar bu şekilde örneklendirilebilir. İç içe geçen nesnelerin içine aynı olan nesneyi koyarak çalışmak öğrencinin edinimini hızlandırmaktadır. Bu süreci kısaltan değerli bir ipucudur.
Evde aileler ise nesnelerle pişti oynayarak bunu çalışabilirler. Herkes sebeptten 10'ar tane nesne seçer bakmadan. Ardından yere iki tane nesne konur. Sırayla yerde aynı olanı alarak yerde en az iki nesne kalacak şekilde oyuna devam edilir. Eğer çocuğunuz üç seçenek ile çalışıyorsa bu seçenekleri üçe de çıkarabilirsiniz daha da fazlaya da.
Bir diğer çalışma yöntemi ise "Bul karayı, al parayı" diye de bilinen bir nesnenin altına saklanmış nesneler. Bu genelleme ya da kalıcılık çalışılması için daha uygun olacaktır. Beşer eş nesneden on nesneyi on tane kasenin altına saklayın, çocuğunuzdan eşlerini bulmasını isteyin. Henüz resim algısı olmayan, iki boyutu ayırt edemeyen çocuğunuz için oldukça keyifli bir etkinlik olacaktır.
Umarım çalışmalarınıza katkısı olan bir yazı olmuştur. Görselleri okulda unuttuğum için paylaşamıyorum ancak, haftaya editler düzeltirim durumu.
Görüş, öneri ve katkılarınıza açığım. İyi çalışmalar. Sevgiler.

Sevda Hocamızdan gelen soru üzerine yazımıza ek: Bu beceri çalışılırken özellikle otizmli çocuklarda "eşle" , diğer engel grupları ile çalışırken ise "Aynı olanın üzerine koy./Hangisiyle aynı, göster." gibi farklı yönergeler kullanılabilir. Bu yönergenin belirlenmesi öğrencinizin/çocuğunuzun alıcı dil performansına göre şekil alabilir. Sevgiler.

Öğrenmeye hazırlık becerilerinden bir diğeri de eşleme becerileriydi, hatırlarsınız. Eşleme becerileriyle ilgili bir yazı paylaşmıştım. Yavaş yavaş bu becerinin basamaklarını konuşmaya başlayabiliriz.
Eşleme becerilerinin temeli nesne-nesne eşlemedir. Bu beceriyi çalışmak ne işe yarar?

  • Nesne algısını geliştirmek,
  • Aynı ve farklı kavramlarını edinmek,
  • Akademik becerilerin temelini atmak,
  • Çocuğunuzun çevreyi algılaması,
  • Nesnelerin görünümlerini fark ederek her bir nesnenin birbirinden farklı olduğunu anlayabilmesi için bu becerinin edinimi, kalıcılığı ve genellenmesi oldukça önemlidir.
Bu beceri çalışıldıktan sonra çocuğunuzun/öğrencinizin etrafına daha dikkatli bir ilgili olduğunu görecek ve çok şaşıracaksınız. Tabi bu her bireyde böyle olacak diye bir şey yok.

Bu becerileri çalışmak için semtinizdeki, sokağınızdaki "bir milyoncu" denen mağazalardan alacağınız kırılması zor ve iç içe geçebilen nesneler uygun olacaktır.
Ben sınıfımda bir kutu içine çift olarak yirmi farklı nesne doldurdum. Bu nesneleri de şu şekilde sınıflandırdım:
  • İç içe geçebilen derin kaseler, bardaklar, tabaklar,
  • İç içe geçebilen daha sığ tabaklar, kaseler, kovalar,
  • İç içe geçemeyen tablolar, kutular, tabaklar vs.
Kullanmayı düşündüğünüz ve öğrenciniz için yapılandırdığınız öğretim yönteminize göre bu beceriyi çalışmanız farklılaşacaktır. Materyal seçiminiz burada püf noktayı oluşturan bölümdür.
Bu becerinin basamakları ise şu şekildedir:
  1. İki farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


  1. Üç farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


  1. Dört farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


Materyaller ve basamaklar bu şekilde örneklendirilebilir. İç içe geçen nesnelerin içine aynı olan nesneyi koyarak çalışmak öğrencinin edinimini hızlandırmaktadır. Bu süreci kısaltan değerli bir ipucudur.
Evde aileler ise nesnelerle pişti oynayarak bunu çalışabilirler. Herkes sebeptten 10'ar tane nesne seçer bakmadan. Ardından yere iki tane nesne konur. Sırayla yerde aynı olanı alarak yerde en az iki nesne kalacak şekilde oyuna devam edilir. Eğer çocuğunuz üç seçenek ile çalışıyorsa bu seçenekleri üçe de çıkarabilirsiniz daha da fazlaya da.
Bir diğer çalışma yöntemi ise "Bul karayı, al parayı" diye de bilinen bir nesnenin altına saklanmış nesneler. Bu genelleme ya da kalıcılık çalışılması için daha uygun olacaktır. Beşer eş nesneden on nesneyi on tane kasenin altına saklayın, çocuğunuzdan eşlerini bulmasını isteyin. Henüz resim algısı olmayan, iki boyutu ayırt edemeyen çocuğunuz için oldukça keyifli bir etkinlik olacaktır.
Umarım çalışmalarınıza katkısı olan bir yazı olmuştur. Görselleri okulda unuttuğum için paylaşamıyorum ancak, haftaya editler düzeltirim durumu.
Görüş, öneri ve katkılarınıza açığım. İyi çalışmalar. Sevgiler.

Sevda Hocamızdan gelen soru üzerine yazımıza ek: Bu beceri çalışılırken özellikle otizmli çocuklarda "eşle" , diğer engel grupları ile çalışırken ise "Aynı olanın üzerine koy./Hangisiyle aynı, göster." gibi farklı yönergeler kullanılabilir. Bu yönergenin belirlenmesi öğrencinizin/çocuğunuzun alıcı dil performansına göre şekil alabilir. Sevgiler.

Öğrenmeye hazırlık becerilerinden bir diğeri de eşleme becerileriydi, hatırlarsınız. Eşleme becerileriyle ilgili bir yazı paylaşmıştım. Yavaş yavaş bu becerinin basamaklarını konuşmaya başlayabiliriz.
Eşleme becerilerinin temeli nesne-nesne eşlemedir. Bu beceriyi çalışmak ne işe yarar?

  • Nesne algısını geliştirmek,
  • Aynı ve farklı kavramlarını edinmek,
  • Akademik becerilerin temelini atmak,
  • Çocuğunuzun çevreyi algılaması,
  • Nesnelerin görünümlerini fark ederek her bir nesnenin birbirinden farklı olduğunu anlayabilmesi için bu becerinin edinimi, kalıcılığı ve genellenmesi oldukça önemlidir.
Bu beceri çalışıldıktan sonra çocuğunuzun/öğrencinizin etrafına daha dikkatli bir ilgili olduğunu görecek ve çok şaşıracaksınız. Tabi bu her bireyde böyle olacak diye bir şey yok.

Bu becerileri çalışmak için semtinizdeki, sokağınızdaki "bir milyoncu" denen mağazalardan alacağınız kırılması zor ve iç içe geçebilen nesneler uygun olacaktır.
Ben sınıfımda bir kutu içine çift olarak yirmi farklı nesne doldurdum. Bu nesneleri de şu şekilde sınıflandırdım:
  • İç içe geçebilen derin kaseler, bardaklar, tabaklar,
  • İç içe geçebilen daha sığ tabaklar, kaseler, kovalar,
  • İç içe geçemeyen tablolar, kutular, tabaklar vs.
Kullanmayı düşündüğünüz ve öğrenciniz için yapılandırdığınız öğretim yönteminize göre bu beceriyi çalışmanız farklılaşacaktır. Materyal seçiminiz burada püf noktayı oluşturan bölümdür.
Bu becerinin basamakları ise şu şekildedir:
  1. İki farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


  1. Üç farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


  1. Dört farklı nesne arasından aynı olanı eşler. 


Materyaller ve basamaklar bu şekilde örneklendirilebilir. İç içe geçen nesnelerin içine aynı olan nesneyi koyarak çalışmak öğrencinin edinimini hızlandırmaktadır. Bu süreci kısaltan değerli bir ipucudur.
Evde aileler ise nesnelerle pişti oynayarak bunu çalışabilirler. Herkes sebeptten 10'ar tane nesne seçer bakmadan. Ardından yere iki tane nesne konur. Sırayla yerde aynı olanı alarak yerde en az iki nesne kalacak şekilde oyuna devam edilir. Eğer çocuğunuz üç seçenek ile çalışıyorsa bu seçenekleri üçe de çıkarabilirsiniz daha da fazlaya da.
Bir diğer çalışma yöntemi ise "Bul karayı, al parayı" diye de bilinen bir nesnenin altına saklanmış nesneler. Bu genelleme ya da kalıcılık çalışılması için daha uygun olacaktır. Beşer eş nesneden on nesneyi on tane kasenin altına saklayın, çocuğunuzdan eşlerini bulmasını isteyin. Henüz resim algısı olmayan, iki boyutu ayırt edemeyen çocuğunuz için oldukça keyifli bir etkinlik olacaktır.
Umarım çalışmalarınıza katkısı olan bir yazı olmuştur. Görselleri okulda unuttuğum için paylaşamıyorum ancak, haftaya editler düzeltirim durumu.
Görüş, öneri ve katkılarınıza açığım. İyi çalışmalar. Sevgiler.

Sevda Hocamızdan gelen soru üzerine yazımıza ek: Bu beceri çalışılırken özellikle otizmli çocuklarda "eşle" , diğer engel grupları ile çalışırken ise "Aynı olanın üzerine koy./Hangisiyle aynı, göster." gibi farklı yönergeler kullanılabilir. Bu yönergenin belirlenmesi öğrencinizin/çocuğunuzun alıcı dil performansına göre şekil alabilir. Sevgiler.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Metreküp – Kilogram Çevirme – Hesaplama Tablosu

Ağırlık birimleri hesaplama cetvelinden kilogramı metreküpe çevirme ve metreküpü kilograma çevirme örnekleri aşağıda yer almaktadır. METREKÜP KİLOGRAM ÇEVİRME ÖRNEKLERİ Aşağıda kullanılan metreküp – kilo çevirme formülü ayrıntılı değerlendirmeler dikkate alınmadan hesaplanmıştır. Yani halk arasındaki tabir ile düz hesaptır. Dolayısıyla bilimsel çalışmalarda dikkate alınmamalıdır. 1 m3 kaç kilogram eder?    1000 kg eder 2 m3 kaç kilogram eder?    2000 kg eder 3 m3 kaç kilogram eder?    3000 kg eder 4 m3 kaç kilogram eder?    4000 kg eder 5 m3 kaç kilogram eder?    5000 kg eder 6 m3 kaç kilogram eder?    6000 kg eder 7 m3 kaç kilogram eder?    7000 kg eder 8 m3 kaç kilogram eder?    8000 kg eder 9 m3 kaç kilogram eder?    9000 kg eder 10 m3 kaç kilogram eder?    10000 kg eder 11 m3 kaç kilogram eder?    11000 kg eder 12 m3 kaç kilogram eder?    12000 kg eder 13 m3 kaç kilogram eder?    13000 kg eder 14 m3 kaç kilogram eder?    14000 kg eder 15 m3 kaç kilogr

1 Metreküp Kum Kaç El Arabası – Kaç Kürek Yapar

Ağırlık formülleri örnekleri rehberinden 1 metreküp kum – kürek çevirme ve 1 el arabası kum – kürek ölçüleri hesaplama ve birim çevirme ile ilgili bilgiler aşağıdaki satırda bulunmaktadır. 1 METREKÜP KUM – EL ARABASI – 1 METREKÜP KUM ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç el arabası yapar? 20 el arabası eder. 1 el arabası kum kaç metreküp yapar? 0,5 m3 eder. 1 METREKÜP KUM – KÜREK – 1 METREKÜP KUM   ÇEVİRME 1 metreküp kum kaç kürek yapar? 400 kürek eder. 1 kürek kum kaç metreküp yapar? 0,005 m3 eder. Hesaplamada yararlanılan terimler: kaç metreküp kumdur, kaç el arabasıdır, kaç kürektir Hesaplamada yararlanılan kısaltmalar: Metreküp’ün kısaltması m3, El arabası’nin kısaltması ea, Kürek’ın kısaltması kürek Burada 1 metreküp kum – kürek hesaplama ve 1 metreküp kum – el arabası hesaplama örnekleri verilmiştir. Bu sayfada alan 1 metreküp kum hesaplama tablosu ve birim çevirici değerleri yaklaşık değerlerdir ve dolayısıyla kesin rakamları ifade etmez. Formüller vasıtasıyla hesaplanmış ol

Ustalık Belgesi Alma Koşulları

 Ustalık Belgesi Alma Koşulları Denklik İşlemleri Yeni Yönetmeliğe Göre Ustalık Belgesi Nasıl Alınır? Kimler Alabilir? Ustalık Belgesi Kapsamındaki Meslekler, Denklik Yoluyla Nasıl Alınır, Kapsamındaki Meslek Dalları Hakkında Sorularının Cevabı İçin Yazımızı Okumaya Devam Edeniz. Ustalık Belgesi Sahipleri Mesleklerinde Bağımsız İşyeri Açabilirler. Yanlarında Çırak Çalıştırmak İsteyen Belge Sahiplerinin Usta Öğreticilik Belgesi Alması Gereklidir. Usta Öğreticilik Belgesi Alma Şartları İçin Buradaki Yazılarımızı Okuyabilirsiniz. Kalfalık Ve Ustalık Sınavları Mesleki Eğitim Merkezleri Yılda 6 Kez, İki Ayda Bir Yapılır. Ustalık Sınavı Tarihleri En Geç 1 Hafta Önceden İlan Edilir. Sınavlarda Başarılı Olanlar Belge Alırken, Başarısız Olanlar Bir Sonraki Eğitim Döneminde Sadece Başarısız Oldukları Derslerden Sınava Girerler. Bir Adayın 4 Yıl 12 Dönem Sınava Girme Hakkı Bulunmaktadır. Bu Süre Zarfında Sınava Girmeyenler Haklarını Kaybederler. Hastane, Hapishane, Askerlik Ve Benzeri Sınava Gire